torsdag 20 mars 2014

Scrapsstjärna

Ett gammalt UFO kom fram medan jag letade scraps att sortera och försöka göra nåt av. Den låg tillskuren men i sina beståndsdelar och det var ju lite synd tyckte jag då jag såg den. Den har måttet 32 x 32 cm och ska bli en kudde har jag tänkt. Visserligen är den julbetonad... men den är ju snart jul igen  eller hur?

 
Jag länkar till Majas Paradis och hoppas att den duger till scrapsstjärneutmaningen hos henne. det är ju scraps idag då inget mer tyg av den sorten finns kvar annat är i små scrapsbitar och skrufs... eller hur? Friskt vågat är ju hälften vunnet!!
 
Här kom massor med snö under det senaste dygnet... blöt tung snö som klibbade fast på både snöskoveln och under skorna. Framför trappan drog jag undan lite och skottade gången igår... men idag struntade jag blankt i att göra det och har klafsat fram och tillbaka i det hela dagen . Jag gillar definitivt inte att gå med stora snöklumpar under kängorna. Inte ens hundarna var villiga att gå längre än de absolut behövde. Jag släpade på... men gav upp och vände när jag höll på att ramla med mina badbollsformade fotbeklädnader!! Sen har det slaskat på hela dagen och nu finns det inte mycket snö kvar och det gör då rakt ingenting det! Så bra att jag inte skottade på mig ett ryggskott!!
 
Mannen i huset har ringt och fått en tid på Vårdcentralen i morgon bitti klockan 09.00! Undrens tid är inte förbi trots allt! Sen återstår att se om det blir nåt konstruktivt av det besöket!
 
Det var en liten glimt ifrån det gula huset mellan hav och sjö i norduppland så här på vårdagjämningen i mars 2014.
 
Ha det gott
Kram
Bibbi



7 kommentarer:

  1. Ja, julen återkommer ju varje år och varar ända till Påska, så det varväl en bra tid att sy stjärnan nu!
    Det blir en fin kudde det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt... det är ju inte påsk är på ett bra tag! Men den kudden får allt flytta till nån julfantast i grannskapet!
      Kram

      Radera
  2. Fin stjärna blir en fin kudde! Vad gör det om det är grönt och rött? Det kan man väl ha året om, om man vill?
    kram

    SvaraRadera
  3. Nej, du är bara ute i god tid och det finns inget negativt i det! Heja på! Själv skulle jag ju för all del kunna göra ett julkort, men jag har så många beställningar och egna födelsedagsuppvaktningar framöver så det hinner jag bara inte. Annars hade det varit skönt att ha dem klara till jul!

    BRA att mannen kommer sig iväg till vårdcentralen!

    Kram å kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog hejar vi på! Doktorn hade en idé om vad det är för fel... diskbråck!! Nu väntar vi på röntgen i Uppsala för ett bestämt besked! Vi håller oss för skratt kan du tro!
      Åhhh... du spottar ju fram kort som den värsta automat... fast dina blir såå mycket finare är de skulle bli i en sån!!
      Skön söndag till er med kram och kli

      Radera
  4. Skönt att MMG (Mannen Med Guldbyxorna) går till doktorn.

    Skönt också att snön rinner bort!

    Skön stjärna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog kom han iväg till doktorn... men det var ingen glädje med det snarare tvärt om. Men det blir väl bra med tiden... hur lång den nu kan komma att bli!
      Snön är borta här och det gick fort kan jag säga!
      Ha en skön söndag

      Radera