tisdag 9 mars 2010

Jag letar efter våren...

... och den är minsann inte lätt att hitta! Ett litet vårtecken har jag dock på köksbordet.

Kalanchoe manginii... är ju inte någon överlevare... men den blommar mycket och ihärdigt under sin blomningstid. Men tulpanerna varar ju inte för evigt de heller. Man får glädjas så länge det varar!

Alla sorters Primula hör ju också våren till och blommar lika ihärdigt som Kalanchoen gör. Så varför klaga... våren finns ju där under snön även om det inte hinner bli snöfritt innan snödropparna blommat ut denna vår! Jag hoppas kunna gräva fram dem om ett par veckor eller så! Snön ligger1½m djup över den rabatten!

Solen skiner dock och det droppar ifrån taken. Termometern pekar på +5 grader. Vägarna och cykelvägar är rena från snö även om byvägarna fortfarande är vita... fina och halkiga! Hundarna och jag fick en jätteskön promenad i solen och det tackar man ju inte nej till!

Jag är så glad över att kunna gå ut utan att huvudet spricker av värk... jag har längtat så efter det. Hoppas att jag snart får komma till Smärtkliniken i Uppsala... och att de verkligen kan hjälpa mig på nåt sätt. Det är fullständigt outhärdligt att ha ont varje dag!!

Jag försöker att göra saker som jag tycker om... men helgen som gick hade vi både quilt- och broderiträff men jag kunde inte vara med på nån av dem och det är verkligen deprimerande. Dessa träffar är mina andningshål där vi har rolig...t skrattar mycket och inspirerar varandra till stordåd!! Så det är med sorg i hjärtat jag stannar hemma ifrån dessa träffar!!

1 kommentar:

  1. Hej Bibbi!
    Underbara bilder på blommorna.........längtar till våren.

    Hoppas du snarast ska slippa värken.

    Saknade dig i söndags.
    Kram Eva

    SvaraRadera