måndag 20 april 2009

Att vänta...


...är inte lätt... speciellt inte när man har ont hela tiden... så som jag ju har sen lång lång tid tillbaka! Att veta att hjälpen finns där... men det gäller bara att nå fram till den! I mitt fall gäller det att få lindring för min dagliga huvudvärk... som man nu vet är nervvärk... den ska kunna lindras med en elektrod... som ska sätta i i nacken... på den nerv som plågar mig! Men ska allt behöva ta sååå lång tid??
Jag vet inte hur länge jag stått på olika väntelistor under det 1½ år som jag haft ont. Man har provat en mängd olika mediciner... men utan resultat.
Nu går vi mot sommaren igen och jag vill INTE att den ska försvinna i ett töcken av värk och piller... igen... som förra sommaren.
Allt blir ju lidande när man har ont... trädgården som jag älskar att påta i fick vara utan de mesta av de blommor jag brukar odla. Av det jag sådde hamnade mycket på komposten... då jag inte orkade ligga på knä och plantera... och resten försvann bland allt ogräs! Sånt är plågsamt i sig och att dessutom ha en huvudvärk som förpestar livet är inte roligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar