torsdag 8 oktober 2009

Hösten är så klart här...

... och det är inget att göra åt!

Förkylningen har legat över mig som ett vått täcke... men jag har inte drabbats av "den nya influensan" inte ännu i alla fall! Jag hoppas att jag hinner vaccineras innan den kommer hit på allvar. Som varande en i riskgrupperna så kan jag kanske snart stå på tur.

Det är höstigt kallt ute... men vi har varit ute idag och plockat undan sånt som blivit kvar ute.
En del krukar där blommorna inte velat sluta blomma och lite annat. I växthuset står dahlior och pelargonior som ska klippas ner inför vinterförvaringen. Min fjärilslavendel i kruka skulle slängas idag... men... den är full av nya knopppar så den blir allt kvar på altanen ett tag till.

Oj... den som hade en isolerad altan där blommorna kunde stå i ljuset hela vintern... och där jag kunde sitta mitt ibland dem och njuta! Men man kan ju inte få allt man önskar sig förstås. Jag får väl sända ut en rosa bubbla... med ett sånt rum i universum... och hoppas på att det förverkligas!!

1 kommentar:

  1. Hej Bibbi!
    Vilken fin bild - även om det är tråkigt att kylan och mörkret kommer så tycker jag om det på sätt och vis.
    Mer tid att vara inne och fixa och mysa framför brasan :)

    Usch vilken efterhängsen förkylning du fått - trist! hoppas du blir piggare snart!

    Hugin är ganska pigg, men det märks att han har lite ont ibland, men vi har fått piller mot värk att ge honom vid behov och då blir han genast lite piggare.
    Om inga "vanliga" mediciner hjälper mot hans besvär har jag fått tips om en tjej som ger alternativ behandling till hundar i form av akupunktur och akupressur... ska eventuellt prova det om det behövs.

    Tror du inte jag glömde att ta med awarden jag fick av dig, blir så trött på mig själv!!! men du ska veta att jag är jätteglad för den!

    Kram Anne

    SvaraRadera