onsdag 28 oktober 2009

Hösttemat fortsätter...

...med en duk till! Egentligen flera... men de är ungefär lika så det blir bara en som visas här. Det går av bara farten när man kommit igång. Det är som en lisa för själen att sitta vid symaskinen och sy... tankarna projiceras på tygerna och syendet och det är skönt.



Jag har sytt med quiltat med en metalltråd i kopparfärg och samma på hjärtana (mended harts). Den här duken har jag sytt till en mycket god vän som fyller år i mörka allhelgonahelgen. Den ligger på mitt sybord som är inköpt på IKEA förstås. Det är väldigt stadigt och blir bara ca. 35 cm när klaffarna fälls ner. Det är tungt... men jag behöver ju inte flytta omkring det.
.

1 kommentar:

  1. Fantastiskt fin duk!

    Och det där bordet från Ikea gillar jag också! Jag har inget, men jag har tittat på det i Den Stora Möbelaffären, flera gånger. Så fiffigt med klaffarna och lådorna och allt!

    SvaraRadera