tisdag 10 maj 2011

Ute i trädgården...

... tillbringar jag mina dagar nu. Symaskinerna får vila ett tag.

 Den här dansande damen får vänta inne lite till... det är lite för kallt för den ännu så länge.

 Liljekonvaljerna har redan svällande knoppar. De har antagligen slagit ut nu... för jag tog de här bilderna i slutet på förra veckan. Det har ju varit riktigt varmt några dagar.

 Det går ju så väldigt fort just nu. Häggen har också slagit ut på sina ställen har jag sett! Så det finns hela tiden nåt som jag reagerar på. Det är ovanligt intensivt denna vår... ögonen kliar... näsan rinner och halsen känns trång... kan det vara allergi tro??!!

Hundarna sysselsätter sig med lite godissök på gräsmattan. De har varit lite undrande när husse varit borta i flera dagar! Men nu är han hemma igen och värdena är ok. Nu hoppas jag att det får vara bra för lång tid framöver!
Så ser det ut för tillfället hos oss i det gula huset!!

1 kommentar:

  1. Ja, här läser jag ju att hussen är tillbaka i det gula huset. Bra så! Nu får det vara nog med elände, tycker jag.

    Hälsa och klia!

    SvaraRadera