måndag 23 maj 2011

Broderisöndag, den sista...

...för våren. Vi var många som var med denna sista träff innan sommaren. Det broderades för fullt och det bev en del olika alster.



Fina blomster...


Fiffiga dekorationer...


... med knapphål. Sy bara i en knapp och knäpp på i den ordning du vill... på vad du vill. Dekorerat och klart!!


Kluriga grytlappar att sticka in handen i så man inte bränner sig!


Audis mugrugs in the hoop sydde jag. Inte så rakt när rutorna är tyckta på tyget... den undre är bättre... men det får duga ändå!


...Eva sydde många...


... här har vi en i lite kläddesign samtidigt!
Vi hade som vanligt väldigt trevligt... pratade och skrattade. Vi fikade så klart ett par gånger och åt lunch däremellan. Nu ses vi inte förrän till hösten... men innan dess ska vi ha en lång härlig sommar... hoppas jag!!

8 kommentarer:

  1. hva fina dom blev Bibbi, tenck så annerlunda med forskjelliga tyger.

    kram från audi

    SvaraRadera
  2. åh så mycket fint du har gjort!
    kram Gisela

    SvaraRadera
  3. Sååå mycket fint du gjort Bibbi.
    Den sista Mug Rug med damrna gillade jag jättemycket.//Lotta

    SvaraRadera
  4. Så jättefina era mattor blev, får nog försöka igen med mina:O)) Kram..

    SvaraRadera
  5. Åhhh NEJ!!! Jag har INTE sytt allt detta... nej nej bara de TVÅ som är sydda PRICKIGT och SMÅRUTIGT tyg. Allt det andra ska mina sykompisar ha kerdit för. Jag är glad över det lilla jag får till på våra träffar... då jag har lite svårt att komma igång och gärna vill se vad de andra gör!! Men tack för att ni tror att jag jobbar i raketfart!!

    SvaraRadera
  6. Kul att se både vad du och andra gjort tycker Elisabet i Järfälla

    SvaraRadera
  7. Hejsa Bibbi
    NU kom jag inn og kan kommentere.
    Jeg har kost mig og tittet på alt du har gjort, så mycket fint :o)
    Knus
    Vibeke i DK

    SvaraRadera
  8. Du er väl nog heldig at kunne komme dig til träff og sy så härlige grejer med andre sy-tokiga. I gör mange fine grejer :-)
    Knus
    Vibeke i DK

    SvaraRadera