onsdag 1 juni 2011

Inget sytt... bara trädgård!!

Äntligen börjar det bli lite riktig känsla av sommar!

Den dagen äppelblommorna slår ut måste jag bara ut med kameran! Jag tycker att det är de finaste jag sett... varje år.


Men de är ju lika som förra året... det har jag sett när jag ivrigt tittar på förra årets blommor... de ser lika fina ut de. Konstigt!!


Här är min skugga... ingen har en så fin skugga som jag. Hilda befinner sig sällan mer än ett steg bakom eller vid sidan av mig när jag är ute i trädgården. Det är konstigt att jag inte har trampat sönder henne för länge sen!!


Finns det finare blommor än rododendronblommorna? De är vackra som det allra finaste konstverk.



Jag kan inte se mig mätt på dem. Men det går ju inte att sitta där på knä och titta på dem när det finns så mycket annat att göra vid den här tiden,



De här färgklickarna är nya för året... de sticker kaxigt upp sina sarkt blålila blommor lite här och var i rabatterna. Det blev inte riktigt som jag tänkt... men det var fruset på sina ställen när jag skulle gräva ner dem så de fick stå där jag kunde gräva ett hål!! Så kan det bli när man är ute i sista minuten!


Märta finns också med därute... men hon är mer sin husses skugga. Hon går lite mer ut och in under dagen. Måste ju se vad husse har för sig... om han inte är ute.


Skuggbräckan blommar med skira blommor... inte så länge... men de är jättefina!


 Vallmoknoppen är sprängfylld och det är spännande att se när knoppen spricker och den vecklar ut sina underbara blommor. Men det är inte alltid jag hinner med att de det.


Penceérna lyser som alldeles egna små solar och håller nog länge i år när allt är så sent!
Så... det var en liten uppdatering ifrån trädgården vid det gula huset mellan hav och sjö i norduppland!

6 kommentarer:

  1. Måste vara anonym Bibbi annars får jag inte kommentert dina vackra prinsessor Marta och Hilda samt alla dina vackra blommor.

    kram från audi

    SvaraRadera
  2. Så mycket fina blommor du har i din trädgård! Det här är den bästa tiden på året! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder! Vackra blommor och dito hundar.

    Kortet är klart. Kommer med posten.

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  4. Underbare billeder :o)
    Du er en mycket dugtig fotograf.
    Hvilke vidundelige blommar, du har i din trädgård.
    Knus
    Vibeke

    SvaraRadera
  5. Tack för alla fina bilder du visar.
    Åh jag blir sååååå sugen på en trädgård när jag ser dina vackra bilder ;)
    Önskar dig en trevlig helg//Eva

    SvaraRadera
  6. Ohh så härliga blombilder du visar!! Och visst blir man lika hänförd varje år de kommer ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera