måndag 7 november 2011

Rött så det förslår...

... även om det inte är julmotiv!


Det nygamla köket att nästan klart... men bara nästan... för jag lyckades borra mig igenom en elledning när jag skulle sätta upp en list under skåpen. Det är ju inget som rekommenderas av nån enda elektriker förstås... men så blev det! Strömmen till fläkten och en del lampor tackade för sig... men det ska nog gå att reparera utan att riva under skåpen. Bara "vår hustomte" kommer hit! Vi är ju inte helt utan lyse så vi reder oss!


En duk med mugrugs och ett par dekorationshjärtan i matchande tyg till gardinerna har sett dagens ljus. Broderierna fick pryda även här... och hjärtana är Audis design! Det behöver nog inte bli med julrött hos oss detta år...tror jag!

Igår var det mässbesök som gällde för broderigruppens deltagare och vi änlände till mässan i en minibuss som vi brukar hyra. Som vanligt blev det ett travande fram och tillbaka i gångarna där och hela tiden hittade vi nåt nytt... även om jag inte handlade så mycket som jag brukar. Jag har upptäkt att jag faktiskt har en hel del härhemma i skåpet och det kom jag ihåg den här gången. Men trevligt hade vi och mätta blev vi på både kaffe och mat! Tack  för en fin dag...igen!


10 kommentarer:

  1. Alldeles LJUVLIGT!!! Auds hjärtan var prickarna över i:et! Jag skulle vilja ta hela din sydda inredning och sätta upp den hos mig!

    SvaraRadera
  2. Hvor ser det altså godt ud,flot.

    SvaraRadera
  3. Rött är min favoritfärg, så gissa om jag gillar dina grejor?! *tummen upp*

    Härligt med mässa och vad duktig du var som faktiskt kom ihåg att du har ett litet lager hemma redan... jag veeeet hur det kan vara med alla lockande fina saker!!!!

    SvaraRadera
  4. Så himla snygg duk du sytt, ja alltsammans för den delen.broderierna är så snygga..Kram Immi

    SvaraRadera
  5. Härligt kök som nu blivit klart, grattis till det! Det röda är så vackert. kram

    SvaraRadera
  6. Så fint ditt kök ser ut och så snyggt det blev med gardiner, duk och mug-rugs, man kan ha rött fast det inte är jul! Kram

    SvaraRadera
  7. Så tjusigt du fått det i köket!! Måste vara en fröjd att sitta där och dricka morgonkaffet ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  8. Det blev ju något alldeles otroligt trivsamt och vackert!

    SvaraRadera
  9. Grattis med dit fine og flotte ny-gamla köket. Det ser himla bra ut alt i sammen, båda duk, mug rugs, gardiner og fantastiske broderier, hvilke jätte stort job.
    Knus
    Vibeke i DK

    SvaraRadera