fredag 20 november 2009

Julen kommer...

... väldigt fort i år... konstigt att jag inte riktigt hinner med tiden!

Sån tur att jag börjat lite smått med tomtepannlappar... till mina barn att hänga upp till julen. Det blir några att sy... tio om jag ska få två själv (två till vart och ett av barnen). Jag får nog variera tomtarna lite så jag inte tröttnar! Mallarna... flera olika... kommer ifrån Linnéa Fredriksson i senaste numret av Fat Quarter. De är sydda på min "vanliga" maskin och texten sydde jag i brodermaskinen. Jag quiltade små guldstjärnor på himlen... men de syns inte på bilden!

1 kommentar:

  1. Men, så söta!

    Jag ser genast att man skulle kunna använda de där mallarna på julkort också! Fast jag har inet den där Feta Kvarters-tidningen... eller vad den kan heta på svenska?! *S* Finns den på bibblan, tro??

    Kram på dej!

    SvaraRadera