tisdag 10 november 2009

Träff med qulitkvinnorna...

... i lördags. Det är alltid som en vitamninjektion för mig. Även om jag blir trött och inte orkar med hela långa dagen och får bryta upp tidigare än de andra.


Jag hade packat allt jag skulle behöva... trodde jag. Men det visade sig vara helt fel så klart! Jag tog min Pfaff som är lättare att bära... än min ordenarie Janome... och tänkte inte på att de stora spolarna jag skulle använda inte funkar på den maskinen.

Så jag började sy på en necessär... mitt första försök av senare modell. och det blev faktiskt en sån till slut även om jag inte fick till formen... den ser mer ut som en låda. Men det fixar jag nog till på mitt nästa försök
.
Det är så skönt att vara med i gruppen... vi pratar och skrattar och mellan varven syr vi lite också! Sen dicker vi kaffe och pratar lite till. Vi utbyter ideér och resonerar kring tyger, mönster och annat som behövs till våra alster. Alla har nåt att tillföra och samtalen blir livliga!

3 kommentarer:

  1. Så fin necessär du fått till!
    Som vanligt härliga färger när du syr.........
    Ha det gott//Eva

    SvaraRadera
  2. Jag tycker den är fin, jag! Just för att den har låd-form! Och är så vacker i färgerna också! Så det så!

    SvaraRadera
  3. En väldigt fin "låda", tycker jag! ;)

    SvaraRadera