fredag 15 januari 2010

Blombroderi...

... en gardinkappa började jag på i söndags... då vi hade vår första broderiträff för året!! Det var jätteroligt att träffa allihop igen efter det långa juluppehållet! Som vanligt var det fullt pådrag hela dagen och det syddes lite av varje! Jag gillar vallmo och jag ville tjuvstarta sommaren lite med det här broderiet. Det kommer ifrån KO-design och det tog 93 minuter att sy varje broderi och jag hade bestämt att det ska vara tre på min gardin.... 9 trådbyten blev det på varje blomma. Jag har inte satt upp den ännu så det blir bara en närbild nu... men det kommer en till när jag bytt gardiner!
Det var lite långa stygn på ett par ställen och det gick inte att ändra... så jag fick frihandsquilta lite för att binda stygnen... men det blev bra trots det!!



2 kommentarer:

  1. Det ska bli spännande att se gardinen färdig.
    Broderiet är ju så vackert.

    Kram Eva

    SvaraRadera