söndag 3 januari 2010

Joodå...

en dm till... minst... snö alltså och -10 grader och det är lovat kyla hela den kommande veckan! Det känns tryggt och bra...hm!

Men... vi ÄR på väg mot ljuset dagarna är nog hela 5 minuter längre nu än när det var som mörkast. Min son sa att det ljusnar 5minuter tidigare i veckan den första tiden!! Det känns som om det är alldeles fööör lite... det tar föör lång tid!

Men... snart är det dags att så de tidigaste fröna och efter det brukar det rulla på bra. Jag är ju förr med matjord under naglarna så jag hoppa på en fin sommar och att jag ska orka göra mer än det blev förra sommaren! Inte nödvändigtvis mera blommor... men mer kraft att sköta om det som kommer. Alltid nåt att se fram emot eller hur??

Nu är det snart dags för sydagarna igen.... broderiklubben den 10 januari och qulitgruppen den 23 januari. Så allt fortsätter som vanligt även efter julen! Symaskinerna står fortfarande oanvända på arbetsbänken. Men tankarna har börjat göra sig påminda... så det står nog inte på förrän jag kommer igång igen. Det ena broderiet efter det andra kommer liksom på "besök" och pockar på uppmärksamhet... liksom andra projekt! spännande!!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Oj vad snö ni har fått!!
    Vi har bara fått kanske en dm till de senaste dagarna... men så har vi ju 4 dm sedan tidigare så man ska väl inte klaga :)

    Stackars Märta och Hilda som är rädda för smällare! Vi hade kompisar på besök vars hund är rädd så även hon fick piller... men det smälldes nästan inget alls hos oss, vi bor så långt ute på landet.
    Har haft tur med mina vovvar, Gimli var inte skotträdd och Hugin är det inte heller, känns könt men lider med de som har rädda hundar.

    Skönt att fingret är bättre... det verkar gå åt rätt håll!!
    Kram Anne

    SvaraRadera