fredag 1 januari 2010

EN GOD FORTSÄTTNING...

önskar jag till envar som kommer här in!!

Julen och nyåret är avklarade och kylan har haft oss i ett järngrepp under många dagar! Men nu är det snö i massor istället... 2 dm igår och en till i natt har man varnat om... klass 1-varning här utefter ostkusten och speciellt vid upplandskusten såklart!! Men det är bara att ta med ro... man kan ju inget göra åt det i alla fall!!

Larmet om dotterns finger har lagt sig något och det ser ut att läka utom fingertoppen som fortfarande ser illa ut! Läkarbesök igen om en vecka och då får vi se vad som kommer upp!

Vi hade det lite oroligt under nyårsaftonen med hundarna som är väldigt skotträdda. Det behövs lugnande för att de ska klara sig skapligt och det känns väldigt jobbigt att inte kunna skydda dem ifrån detta elände! Den lilla kråkan vaknade till fram emot ½ 2 och var kissnödig... hon ville inte följa med när husse gick ut med Märta tidigare! Sen var hon hungrig... hon igång till ½ 6 och "pratade" med mig... skulle sova hos mig... skulle inte sova hos mig. Hon var allmänt "stökig" efter kvällen med lugnande tabletter. Så gissa om jag var trött när det var dags att kliva upp! Men efter att ha sovit en stund på förmiddagen var jag ok... och hundarna är lugna och trygga igen!!

2 kommentarer: