onsdag 10 augusti 2011

Ny klädsel på dynorna...

... så här lagom till höstkänslan som lägrat sig över oss idag!


 Så här såg de ut tidigare... det behövdes verkligen en uppdatering av de trasiga dynorna. Tyget köpte jag redan förrförra vintern och hade som projekt att göra jobbet under den vintern. Men det blir inte alltid som man tänkte sig.


Men nu är det gjort och jag känner mig rätt så nöjd. Det ska bli fler kuddar och kanske en duk också för det finns tyg kvar så det räcker. Att klä om va inte fullt så svårt som jag trodde när jag hade hela jobbet framför mig... men jag har ju så ont i mina händer så det blev till att förenkla det hela med blixtlås i sittdynorna. Och  jag kan ju faktiskt tvätta dem om hundarna lyckas smutsa ner dem.


Nu blir det ju skönt att sitta därute igen när den värsta värmen har dragit längre söderut! En penionärskuvös är gott att ha när höstvindarna viner!

9 kommentarer:

  1. Vilken skillnad det blev med nya tyger. Det blev jätesnyggt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefina dynor och en matchande duk! Vad duktig du är! / Lotta

    SvaraRadera
  3. Ser väldigt tjusigt ut tycker jag. Jättefint!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så snygga dina nya dynor blev! Hoppas du vilar dina händer ett tag nu. Visst är det skönt med en pensionärskuvös, vi tillbringar också mycket tid i våran! Kram

    SvaraRadera
  5. Blev nästan som ett helt nytt rum!! Lite avis blir jag nog på ett sånt där mysigt rum att sitta och mysa i under höstkvällarna.
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev riktigt fräscht Fint rum att relaxa i.
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  7. De var väldans snygga! Mycket fräscht nu när hösten är i antågande.

    SvaraRadera
  8. Tack... det blev allt rätt bra och blir ännu bättre när det kommer till kuddar och lite "lulllull".
    Kram till er alla!

    SvaraRadera
  9. *frustar av skratt*
    En pensionärskuvös?!?! *ha ha ha* Hade jag aldrig hört förut. Vi har en takad altan, men inte så särskilt mycket glas... alltså ingen kuvös.
    Men just idag var det ganska varmt där ändå, när vi satt ute och firade lite födelsedag. Skönt att det inte är bara höst i luften hela tiden! För jag vill gärna ha lite mera sommar innan det är slut på riktigt.

    Dynorna blev suuuuuperfina! Bra jobbat!

    SvaraRadera