måndag 30 november 2015

Första advent har redan varit...

... och jag hinner inte alls med mentalt!


När jag tvättade fönstren efter takbytet upptäckte jag att båda mina julkaktusar var helt översållade av knoppar och blommor. När jag studerat färgsättningen på dem en stund kom jag ihåg att det fanns gardiner på vinden i samma färgskala. De har hängt däruppe länge och  jag tänkte att det nog kunde vara snyggt med dem nu. Sagt och gjort jag hämtade ner dem och kom då på att det inte längre fanns några gardinstänger som passade. Så det blev till att åka till stan för att inhandla såna. Så var det dags för uppsättning och det gick bra med sidogardinerna... men när jag kom till gardinkappan skulle den sättas upp med självhäftande  kardborrband på stången! En resa till för att inköpa detta och sen kunde jag göra klart.


Det blev ju inte så tokigt när det var färdigt! Färgerna på bilden är inte riktigt som i  verkligheten då jag fotat med blixt i ett ganska mörkt rum. Det brukar ju inte bli så riktigt bra det! Kaktusarna har vuxit enormt sen de fick nya krukor. Den andra som är lika stor får nog komma till ett annat hem den!

Hilda är nu en glad liten hund igen och behöver inte längre några smärtstillande tabletter. Gissa om jag är glad för det!! Det var väldigt jobbigt att inte veta hur allvarligt det var när hon inte gav nån fingervisning om vad som var fel! Nu är hon vår glada pigga hund igen som trippar iväg först i kopplet med svansen på topp och öronen på spänn för att kanske hitta nåt att skälla på eller nån att hälsa översvallande på!

6 kommentarer:

  1. Så fint du har gjort! Vilket jobb att byta gardinstänger och allt.
    Helt underbart att Hilda mår bra igen och är glad, det känns så hopplöst när man inte vet vad som är fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju inte svårt ifrån början... då jag trodde att allt fanns uppe på vinden!!

      Det är en fröjd att se Hilda glad och nöjd igen. Utom i natt när hon absolut skulle ut... 02.30... då var jag inte glad!! Sen var hon igång igen 06..30. Då var hon en billig hund... en stund!!
      Ha det gott

      Radera
  2. Åh hjälp! Vad du har kämpat för att få till det, men resultatet var verkligen värt det. Och oooooh!!!! Vad glad jag blev över raderna om Hilda. Puh! Så skönt att andas ut, man är ju så fruktansvärt orolig när de fyrbenta inte är piggelin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slutet gott allting gott!!
      Nu får Hilda hålla sig frisk... länge!! Det önskar vi verkligen!! Men hon behöver inte väcka mig mitt i natten för det!
      Ha det och klia lite

      Radera
  3. Oj oj så stiligt du har det, kaktusen är som pricken på I:et och ljusstakarna i fönstren gör det såååå festligt. Skönt och höra att Hilda börjar vara sej själv igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack... kaktusen blommar som en tok! Hilda är allt glad över att inte ha ont längre!
      Kram

      Radera