tisdag 26 januari 2016

Kråkan är kry igen!


Inte har jag bilder som vinner nån tävling... men hon satt inte stilla en sekund efter att hon bestämde sig för att nu ville hon inte ligga mer i sin sjukbädd. Men att kliva ur bädden var det inte tal om fast hon bäddade om ordentligt. Hon är ju en krafsande hund av födsel och ohejdad vana och nu hade hon ju inte gjort det på 6 dagar!


Det är mycket bättre när jag får bädda själv... sa hon med största allvar! Men hon åt inte själv eller drack nåt vatten. Sånt fick hennes trötta matte sköta om. Efter några dagar började allt ordna upp sig och Hilda tog själv sina "köttbullar" från tallriken (sin matskål ville hon inte använda).  Stackars Märta ville ju också ha en "köttbulle" på topp i sin matskål förstås! Nu har det gått två veckor och ordningen är återställd. Hilda sover lugnt hela natten och behöver inte längre ha vare sig tratt eller mattes hemsydda body på sig.Hon är allt lite nättare i sin figur efter den här pärsen och behöver alls inte äta upp all förlorade vikt. Hon väger nu vad en dvärg brukar väga!

Idag har bloggen bestämt sig för att texten ska vara centrerad och det går inte att ändra på!!

Sånt är livet hår i det gula huset mellan hav och sjö i norduppland för tillfället!

Ha det gott i det konstiga vädret och på med broddarna ( här är det halt i alla fall)

Kram 
Bibbi




10 kommentarer:

  1. Underbart! Läste också (hos Paula) där du skrev att hon blivit valp på nytt, mycket lekfull! Haha, och du som behöver vila efter den här pärsen! Så skönt det blir framöver utan löp och skendräktighet. Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket lekfull... jag det kan man ju kalla det!! Hon formligen skriker efter mig när hon ska massakrera en handdocka i form av en björn som vi köpte på en julmarknad en gång för länge sen! Gång på gång dödar hon den med ett löjligt raseri! Men jag får allt akta fingrarna för hon har inte den försiktighet som Märta innehar.
      Men uteblivna löp och skendräktigheter kommer jag inte att sakna.
      Vila får jag nog göra i ett annat liv!
      Ha det gott du med och klia Ankan

      Radera
  2. Så härligt att hon mår bra igen. Det är så jobbigt med sjuka djur.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om nåt gör mig glad så är det en frisk Hilda! De ska ju bara vara friska och må bra.
      Ha det bra du med

      Radera
  3. Vilka goda nyheter! Man kan ju bli gråhårig för mindre än att sjuka djur matvägrar! Hade en katt en gång, hon dog av självsvält. Vi vet inte vad hon led av, gissningsvis hade hon slickat i sig något gift, kanske något som används vid biltvätt. Men det var en lång och sorglig resa innan hon somnade in. Inte ens veterinären begrep vad som fattades henne...
    Idag är det snökokor på tassarna, stora tunga kokor som fastnar, jag ska be kloklipparen att klippa ner lite päls mellan tårna minsann.
    Dina höstlöv blir jag så glad av!

    SvaraRadera
  4. Ajaj... jag som just tog bort höstlöven... sorry!! Du har så rätt... men vår Hilda klarade sig ju till skillnad med din stackars katt. Här är det den lilla som blir som ett helt klockspel runt tassarna när det är tösnö ute. Här har det mesta regnat bort men det snöar och blåser idag så det blir nog eländigt ett tag.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  5. Härligt att vovvsen tillfrisknat. Inge skoj med sjuk vovve.

    Kram,Anne-MArlen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant... inte det minsta skoj!! Men nu är hon ok igen!!
      Kram

      Radera
    2. Så sant... inte det minsta skoj!! Men nu är hon ok igen!!
      Kram

      Radera
  6. Så härligt att hon är på benen igen och dessutom slank och grann. Ja, det går ju att skoja lite om det nu i efterhand, tycker jag, men jag förstår så väl hur jobbigt ni har haft det.

    Kram på er, allihop!

    SvaraRadera