tisdag 20 september 2011

Åhhh... vad jag är trött!

Det blir långa dagar när man har andra så nära inpå sig hela tiden. Men det händer en del förstås... fönstret och altandörren är på plats igen ... lite foder återstår. Skåpen är nedtagna, vattnet avstängt och vi lever  som i en liten låda... compact living på ikeavis kan man säga, kanske skulle vi platsa i katalogen!  Det något spartanska "köket" är inklämt mellan ytterdörren och fönstret i hallen. Mikron, perkulatorbryggaren och vattenkokaren och lite koppar, några tallrikar och glas trängs på en liten bänk.

Inne i vardagsrummet har allt hamnat och sen har "nån" rört om med en käpp :D Flyttlådor står högt och lågt och det är verkligen fullt. Jag blir ju trött redan av det... även om det är för en begränsad tid och fast jag vet att det kommer att bli mycket bättre sen!

Men jag passade på att göra en sista äppelkaka ikväll i spisen som väl åker ut i morgon. Den har gjort sitt hos oss och hamnar kanske i nån sommarstuga eller på återvinningen om den inte duger till nåt. Det får andra som kan sånt avgöra!

Hundarna har en "snitslad bana" som de följer till den nya platsen för vatten och matskålar... men de finner sig bra och är lugna när de ser att vi finner oss i det som är just nu! Men det LÅTER ju en del och det har de lite svårt för, då de är väldigt känsliga för skarpa och höga ljud... skotträdda som de är stackars krakar! Jag fick ge mig ut på en extra prommis med dem på eftermiddagen idag då kalket skulle ner ifrån väggen, men ska sanningen fram så var det riktigt skönt att komma ifrån ett tag.

Vi gick ner till havet och tittade efter om svanarna fanns kvar i viken och det fanns ett tiotal kvar, men jag hade förstås ingen kamera med mig idag. Kameranerven har ännu inte vaknat till liv riktigt efter den långa vilan, men det kommer det med... snart! Kanske hinner jag innan de sista ger sig av söderut. det har inte blivit några bilder hemma idag heller, men det finns ju inte så mycket att titta på än så länge.

Så har ännu en dag gått och det har inte varit jobbigare än att jag klarar av några dagar till, men inte för många! Nu ska jag sova för i morgon bitti klockan sju är de här igen för att fortsätta galenskapen och det är tidigt för min del!

2 kommentarer:

  1. ja de är jobbigt att bo i en byggröra.
    Blir nog fint när de blir färdigt.
    Hundarna vill gärna vara mitt i bygget förstår jag. Mille fick ryggen full av sågspån, sven var på vinden o klädde in skorsten med nåt som visst behövdes..... och Mille stod under stegen (( nyfiken jue ))men inte behövde vi sågspånet som följde med ner heller .

    SvaraRadera
  2. Du får upprepa: " det blir så fint, så fint, sen" som ett mantra, så slipper du att bli fördårad! ;)/Hillevi

    SvaraRadera