fredag 13 april 2012

Brevet som kom igår...

...hamnade i bakvattnet av min lilla utflykt... det var ju inte så snällt eller hur?? Så det ändrar jag på nu!! Titta bara på det fint mönstrade brevpapperet, även det andas omtanke... Maja är en person som bryr sig... det tror jag att det finns många som skriver under på!!


Majas brev som uppmärksammar hennes 60- tusende besökare på bloggen behöver allt en bättre plats än jag gav den tidigare idag!! Jadu Maja... det är nog så att jag inte kan föra mig. Men... jag ska bättra mig det lovar jag!
Jag är jätteglad över de fina tygerna och ska försöka hitta på nåt fint att sy som ger mig en påminnelse om att det finns många vänner där ute på nätet... många fler än man tror!! Det kommer stöd och tröstande ord ifrån många håll när livet halkar ur de invanda spåren.


Här kommer en uppföljning av Annemarlens och Majas bild på sina saxar... jag tyckte att det såg roligt ut så jag samlade ihop mina egna saxar för en bild. Det kan väl inte bli så många ansåg jag... men man har mer grejor än man anar!! Jag har inte tagit med dubbletterna. Den lilafärgade är för högerhänta och alldeles omöjlig för mig att använda... men den finns ju så jag tog med den ändå! Hur ser det ut hos er andra?

Då kom det en liten uppdatering till ifrån det gula huset mellan hav och sjö i norduppland idag. Här är det kallt och eländigt... vinterjackan och mössan används fortfarande och jag vill helst inte gå ut alls. Men i huset finns ju två hundar så det är bara att gå ut ändå.

Altanbygget ligger lite i malpåse i väntan på beställda härdade fönsterrutor... enligt byggfirman. Men de kanske också tycker att det är för kallt att jobba ute!! Det gör då rakt ingenting för ingen kan använda den nu i alla fall och jag slipper gå ut och städa där i kylan!! Där ser man ... en sak att glädjas över... igen då!!

Så... nu kan jag nog sova gott i natt trots allt. God Natt till er alla därute!

8 kommentarer:

  1. Men snälla, Bibbi!
    Nu blir jag ju generad!
    Inte behövde du skriva om ditt inlägg!
    OCH inte ska du berömma mig så.
    Jag är inte alls så där snäll hela tiden som du får mig att verka!!!

    Mitt fina brevpapper har jag själv fått från Maria på Bussler & Bussler.
    Det går att köpa där.

    Jag blev så imponerad av din bildkavalkad från din resa. Jättefint!!!

    Stor kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh... jag skrev inte om... jag gjorde bara ett till! Vem orkar vara snäll jämt det undrar jag ?! Dina mindre snälla sidor finns säkert man de syns då aldrig på bloggen!
      Nåt positivt måste man ju hitta även vid ett tillfälle som inte är alltigenom roligt!! Det blir ju lite roligare då!
      Kram

      Radera
  2. ...Visst hade jag tänkt att ta kort på mina saxar, men jag orkade inte leta fram dom. Jag tror att det var Pumlan som du tänkte på!
    Tänk att det ska vara så svårt att hålla ordning på de där rackarna!!!
    kram igen!

    SvaraRadera
  3. Ja du ser... det är ingen ordning på mig, men det var inte hos Pumlan jag såg dem tidigare... men nu har jag sett dem ! Tack för den vinken!
    Jag tog bara de saxar jag har i syrummet annars hade det blivit flera bilder!!
    Ha en fin dag... utan snö hoppas jag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hmm.. riktigt så många saxar har inte jag. Men en Fiskars med teflon (väldigt bra till klistriga saker som dubbelhäftande tejp t ex), en vanlig stooor Fiskars, en liten dito att klippa detaljer med, en siluettsax (även den liten och spetsig, men inte lika slipad som dito fiskars-varianten).

    Och så en Fiskarssax att klippa tyg med, som jag inte använder till något annat, såklart.

    tja... det var nog allt, utom den jag har i köket, då.

    Men en hel del andra prylar, det har jag allt... *S*

    SvaraRadera
  5. Nog har vi prylar, lite av varje... om vi bara ser oss omkring och lyfter lite på en del:D Åtminstone är det så här!! Tygsaxen är HELIG... den får ingen annan än jag röra!!
    Härligt väder idag om än lite för få grader!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Givetvis är tygsaxen lika helig som en indisk ko!!!

      Kom på att jag nog har nån liten sax till... men en som jag inte gillar så värst mycket, så den räknas nog nästan inte? *S*

      Jag får nog lyfta ganska mycket på olika saker för att hitta andra saker... det kallas "kreativt kaos", fast ibland tänker jag att det kanske är lite mera kaos än kreativt... Men bara ibland. *ler*

      Ha det gott!

      Radera
    2. Vi gillar kor... både du och jag !! :D

      Radera