fredag 19 juli 2013

Dagarna går... men liljorna består


Jag trodde ju att alla liljor blommat färdigt för den här gången... men oj... vad fel jag hade! Det finns fortfarande många knoppar kvar att glädjas åt! Och det tänker jag göra!


Clematisarna har också börjat blomma... fast en del av dem lönar mig med ynkligt små blommor... då jag inte har givit dem ordentligt med "mat" i år! Där fick jag! Men den rosa vid paviljongens hörn har inte kört nån bestraffning utan blommar lika snällt som vanligt. Nelly Mooser heter den sköna... om jag inte minns fel!!



Den här sobert grå "blomman" skulle behöva en riktig ansning för att återfå sin forna glans. Hon behöver finna en ny salong som kan ta sig an henne på det sätt en schnauzer ska skötas!

Annars går det på sparlåga här... mina fötter liknar fortfarande elefantfötter och krafterna har sinat. Jag är så enormt trött och orkar inte vara igång nån längre stund! Doktorn kliar sig i huvudet och tittar på alla prov som ser ut som de ska! Ingen vägvisning där inte! Svullna fötter och trötthet är ingen sjukdom i sig... bara symtom på att nåt är fel nånstans i kroppen! Jaha... där sitter jag nu och funderar och har kommit så långt att jag struntar i vad det är för fel och försöker hålla igång så mycket jag kan och inte oroa mig!

Det har kommit en kallelse från Ackis angående en hjärtröntgen den 15 augusti... så jag får väl åka dit och se om de hittar nåt som kan förklara det hela! Annars knatar jag på med lite större skor... typ elefantsandaler och ursnygga knästrumpor (stödstrumpor)! Fast såna brukar ju gamla tanter ha... så det är väl inget konstigt med det heller :D Det är ju ingen frisk människa som kollar in mina fötter ändå... så det blir nog bra!

Ha det gott ni alla i sommaren och bada lite åt mig med!
Kram 
Bibbi



10 kommentarer:

  1. Fina Clematis du har. Tråkigt att läsa om dina krämpor, hoppas det löser sig, ja det gör det ju förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Det blir nog bättre med tiden!
      Clematis är blommor jag gillar och ibland gillar de mig också och då blommar de!
      Ha en skön sommar

      Radera
  2. Jag badar åt dej också! Simmar några extra längder för din skull, om det möjligen kan hjälpa. Det gör det antagligen inte, men hoppas kan man ju alltid!

    Det är så tråkigt att du är så kraftlös, Bibbi. Nu när sommaren är här och du så gärna vill vara ute i din fina trädgård och fixa, greja och dona!

    Vore bättre om de hittade vad som är fel och så åtgärdade det lite lätt och snabbt!

    Kram å kli och tack för vackra bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack... det var skönt att få simma några längder!! Man måste tro Nela... annars hjälper det inte!
      Jag tycker nog att de får leta lite mer... hur svårt kan det vara??
      Jag är ute och donar lite trots allt och det är skönt. Jag tror att jag ska strunta i det där och låta det vara så blir det nog bra. Stoppa huvet i sanden... du vet!
      Kram och kli

      Radera
  3. Så trist att du inte mår bra. Hoppas att de finner vad som felar så de kan åtgärda och se till att du får orken åter! Kramar Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir nog bra ska du se!
      Skön sommar till dig.
      Kram

      Radera
  4. Bibbi, ta hand om dig och ha på din Skype oftare!!!!
    Jag vill prata med dig, tror du att du orkar det?!
    Kram, klapp och kli tillbaka!
    Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör så gott jag kan Maja! Men Skypeknappen ska jag väl kunna få på tror jag... men vi får nog bestämma både tid och dag... då jag sitter vid datorn så sällan. Att prata med en vän är ju aldrig fel! Bestäm du!
      Hoppas att det går framåt med Zacke!
      Kram och kli

      Radera
  5. Inte ska du må så där! Jag tycker att du ska åka till Lakritsstället efter att ha beställt tid hos min doktor, Jan Wallmark i Gränby. Han lyssnar, han. Så verkar inte fallet vara uppe hos er och det gör mig så arg. Det är långt till den 15 augusti och hela sommaren går ju åt att vara trött. Dessutom är ju både det ena och andra på gång nu i slutet på juli, vad jag har förstått. Du ska ta hand om dig!!!

    Blommorna är fina, det är de alltid hos dig och roligt med clematisen. Den grå varianten ;) är fin den också. Den som trimmar henne finast är ju Hedenhös - då ser hon ut som en äkta schnauzer av den gamla sorten. Men dit är det för långt numera, förstår jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä... et borde inte vara så... men jag har nog passerat bästföredatum på vår vårdcentral och det är väl bara att fatta det! Jag orkar inte bråka mer och det dyker ju upp nåt nytt alldeles otippat hela tiden! Snart är det op.dags och sen konvalescens... sen är vi vid den 15 augusti. Jag överlever... helt säkert!

      Du har så rätt i att hedenhöstrimning är det bästa för Märta... men det är ju långt dit och jag är feg när det gäller att köra i Stockholmstrakten. Jag får fundera över hur jag ska lösa det!

      Du ska inte oroa dig för mig... utan se till att du själv mår bra
      Ha det gott och klia Ankan

      Radera