lördag 28 mars 2009

Att quilta ett överkast... kan man det...

... tänkte jag och gjorde ett försök!! Det här är det första stora överkast jag sydde... men det är utnött vid det här laget. Jag minns att jag knallade runt och köpte tyger som inte var så dyra... och det kostade mig 300kr... fast då hade jag mycket tyg kvar till andra projekt. Bilden tog jag långt senare när jag kom på att det kunde vara roligt att ha bilder kvar på det jag knåpat ihop under åren. Fast det mesta finns det inga bilder på... men det får gå ändå!!
Detta sydde jag till min yngste son när han gifte sig... resan jorden runt tror jag att det kallades!
En liten Emma fick det här täcket till sin vagn när hon föddes... nu blir hon 17 år!! Tänk vad tiden rinner iväg!!
Det här fick Lasses dotter Pia till sin 30 årsdag och det är säkert utnött vid det här laget!! Det finns bilder på några täcken till... men jag måste leta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar