tisdag 17 mars 2009

Solen sken och snön droppade bort...


...den försvann förstås inte helt... nej... vi har mycket snö kvar... så det behövs allt många lika fina dagar som idag innan gräsmattan är framme igen. Våren har kommit till den sydligare delen av Uppland nu... enligt väderleksrapporten i TV. Jag vill att våren ska vara här NU!
Hundarna sitter gärna uppe i stenpartiet och spanar längs vägen... det kan ju komma någon som inte hör hemma här och då kan man ju få skälla lite! Tills matte eller husse sticker ut huvudet och stoppar det hela förstås!!
Det har inte hänt så mycket idag annat än montering av en hurts och damsugning... inget upphetsande precis... men roligt med lite förändring. Mitt kombinerade sy och sovrum börjar anta sin slutliga form nu. Vi köpte ett bord på Ikea i förra veckan... ett slagbord... Norden... med lådor i den smala del som blir kvar när man fäller båda skivorna. Jag ska ha det till klipp och arbetsbord... Det är stadigt och bra... lite väl tungt för att flytta omkring bara. Så det blir till att köpa hjul till det...så jag kan rulla undan det om jag behöver mer plats i rummet av någon anledning. Bilder kommer i morgon. Nu ska jag sova !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar