torsdag 22 november 2012

Att baka...

... verkade vara nåt att göra så här sista dagen innan handen paketeras för en tid framöver.Saffransbröd ska det ju var så här års... och vanliga bullar så klart. Det dröjer väl ett tag innan jag kan baka igen gissar jag! Sen har jag lagat lite mat för de närmaste dagarna och i frysen finns redan en del så vi svälter antagligen inte ihjäl!

Jag fick op.tiden ändrad till mitt på dagen idag då det tillkommit fler operationer som måste gå före! Men jag har ju ingen brådska och det kan ju vara skönt att slippa stiga upp före fyra i morgon bitti! Allt kommer säkert att gå bra bara de inte ställer in alltihop när jag kommer ner till Uppsala!

KM har varit till strokemottagningen för undersökning idag och det finns inga hinder för honom att köra bil igen ... så gissa om han är glad nu. Rakt som om han fått livet tillbaka :D Men så klart är det skönt att han kan få köra igen nu när jag inte kan göra det på ett tag! Så vi behöver ju inte bli sittande hemma om vi inte vill! Jag vet ju inte hur illa det kommer att bli för mig att skriva nåt här... men det får vi väl se!

Nu ska jag in i duschen och skrubba mig med Descutan och sen blir det en tidig kväll för mig.

Håll nu tummarna för att allt går bra!
Kram
Bibbi


12 kommentarer:

  1. Självklart håller jag mina tummar. Lycka till!!!
    kram

    SvaraRadera
  2. Tummar ska hållas och när jag ändå håller dom så tar jag tårna
    också!
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  3. Så gott det ser ut (fast saffransbullarna får vara för min del). Skönt att "gubben" får köra igen.
    Ska hålla tummarna för dig imorgon. Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tummarna hålls hårt! De andra nyheterna var ju finemang!

    SvaraRadera
  5. Härligt nybakat!
    Härligt besked!
    Och du... sen blir det härligt med ny handled också!

    Mina tankar är hos dej idag!

    SvaraRadera
  6. Vilka goda bullar! Det kommer att gå jättebra idag och skönt med en chaufför igen! Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. När Du läser detta är förhoppningsvis Din operation över och Din man har kört Dig hem igen. Och vi, Dina "vänner här på bloggarna" höll tummarna för Dig, Bibbi.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  8. Så bra att du har varit förutseende med bakningen och att du också har färdig mat i frysen. Roligt att höra att din man får köra bil igen, perfekt timing nu när du är opererad. Hoppas allt går bra nu! Kram

    SvaraRadera
  9. Ogillar att tvätta med Descutan, speciellt håret, men var så illa tvungen. Torrt och risigt blev det. Så härligt för mannen att åter få sätta sig bakom ratten, förstår hans glädje. Krya på dig.

    SvaraRadera
  10. Hoppar in och önskar självklart att operationen gick bra. Snart är du på G ingen, med förhoppningsvis mindre smärta.

    Vilken tur att "guben" får köra nu när du har en hand i paket.

    God bättring, kram o trevlig helg! :))

    SvaraRadera
  11. Tack till er alla! jag tar den enklare vägen med svar till er idag. Allt har gått bra och nu gäller bara läkning och träning. Lite ont så klart... men det blir snart bättre.
    Men det är inte mycket jag kan just nu!
    Kram från mig!

    SvaraRadera