lördag 8 december 2012

Ännu mera bus...

..nu är det Maja som busar till och har

 fina härliga tyger till utlottning med tyger ifrån Annalunda


Kolla in bara vilka läckerheter som ligger där och bara väntar!! Surfa genast in  på Majas Paradis och fixa en lott eller två... det gjorde jag! Det finns  en massa fina ting jag kan tänka mig att sy av den fina bunten.Jag har varit på avslutningsträff  och "glöggmingel" med övriga deltagare i Quiltkramarna  ikväll! Vi träffades hos Ankie som ordnat med varm glögg och en massa goda tillbehör. Vi hade en härlig kväll tillsammans med mycket att prata om och många glada skratt!

Utanför fönstren lyste den vita snön i den gnistrande i kylan medan vi stoppade i oss av allt det goda som fanns att tillgå! Det var skönt att komma iväg en stund och prata om allt vi haft för oss under hösten. En del planering inför den kommande vårterminen blev det ju också. Vi kör igång redan i vecka 2 på det nya året 2013 med en ny helgträff i Gårdskär... så jag hoppas verkligen att jag är helt läkt i mina hand då så jag kan vara med alla dagarna och orkar hänga med i svängarna.

Nu är jag ganska trött så det blir en rätt så tidig kväll för mig och jag hoppas att jag kan sova bättre i natt än jag gjorde förra natten då handledsskyddet skavde och gjorde ont. Det är ju tur att det finns både fibervadd och andra mellanlägg i huset!

Godnatt
Bibbi

4 kommentarer:

  1. Hej Bibbi!
    Inte kunde jag motstå att vara med och tävla! Så var jag ju tvungen att skriva lite i min blogg också då, det var på tiden.
    Har läst om din operation, snart sitter du vid symaskinen igen. Man blir så inspirerad av att titta in hos dig.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att höra ifrån dig Edvina! Visst är tygerna fina?! Jag hoppas förstås att vi vinner båda två om det nu är möjligt! Vad heter din blogg... vill gärna titta in där?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Här kommer länken till bloggen:
    http://edvinabloggen.blogspot.se/

    Förstår inte varför man inte kommer till bloggen genom att klicka på Edvina här ovanför......

    SvaraRadera
  4. God Jul önskar jag dig/er alla och jag hoppas att frökenhanden fungerar bättre än boxarlabben!

    SvaraRadera