onsdag 28 maj 2014

Nu blommar det...

... trots det kalla vädret... 8 grader och halv storm under dagarna!


Våra rododendronplantor har vuxit till sig lite och de har börjat blomma i lönndom medan jag bara mått dåligt och bara varit ute när jag måste rasta hundarna! Så jag är verkligen glad över att jag hann se dem innan blomningen är över! Jag har återigen varit golvad av det pollen som ligger i drivor på alla ytor! det har varit en låång period i år och det är inte över än! Men jag hoppas att det värsta ska vara över nu för det är inte roligt att må som jag gjort ett längre tag nu!


Äppelträden blommar som aldrig förr... men hinner det bli nån pollinering i dt här kalla vädret?? Det undrar jag i mitt stilla sinne!

 
Löjtnantshjärtat har hittills klarat sig ifrån att blåsa sönder i nordanvinden och den blommar så fint precis som den vita... men de bilderna blev oskarpa så dem får ni tänka er!


 Alliumlökarna är ståtliga just nu! Konstigt att allt blommar trots att det är såå kallt!


Den vilda kaprifolen vid dammen blommar för fullt just nu! Jag måste allt se till tt jag får en i den färgen därhemma också!! Den är jättefin! Vår vita blommar också för fullt... men det blåste så eländigt att jag inte kunde få nån fin bild på dem.

På fredag åker jag till Kennel Hedenhös i Enhörna utanför Södertälje...  för att äntligen få våra ruggugglor att se ut som de vackra schnauzers de är under all rufsig päls! Barnbarnet Emma följer med mig och det är jag glad över. Det är inte roligt att köra så långt ensam!

Så nu vet ni att jag inte gått under jorden och bara struntat i att tala om det! I det gula huset finns hur mycket jobb som helst... så det blir nog inte så mycket sytt för mig den kommande tiden!!

Ha det gott  och kram på er
Bibbi

16 kommentarer:

  1. Vilka underbara blombilder du bjuder på - håller med dig - konstigt att det blommar alls när det är så pass kyligt!
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blommor i rabatterna och kameran runt halsen... då måste det bara bli bilder! Idag är det nästan 10 grader så det går nog åt rätt håll!!
      Kram

      Radera
  2. Här är fortfarande pollen överallt också!
    Den blå bilen såg lätt grön ut av all gul pollen som låg ovanpå lacken idag!
    Krya på Dig!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt är missfärgat trots att det blåser såå!!
      Krya på dig du med!
      Ha en härlig helg och kram till dig!

      Radera
  3. Där var du! Vad bra! Jo... rekordpollenår är det och att du ska vara drabbad är orättvist.

    Vackra, vackra blombilder lyckades du med trots nysningarna.

    Spännande att se om Märta blir en Hedenhös igen! Kråkan kommer väl däremot klippas, kan jag tänka mig .

    Idag har vinden lugnat sig och det är visst Kristi Himmelfärdsdag - tänk, det hade jag missat alldeles!

    Kör försiktigt i morgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo här är jag ... men var är du?? Saknar dina bilder och underfundiga texter!! hoppas att allt är bra!
      En fin kristihimmelsfärdsdag till dig... den blev ju av trots att du glömt :D

      Ps. Vi kör omvägen via Sala - Enköping för att slippa trassla i Sthlm så det går nog bra och hundarna blir fina igen!! Ds.

      Radera
  4. Hej Bibbi, du borde ha blivit fotograf, vet ingen som tar så fina bilder som du !!!!!!!!!!!! Vi ses till höstens syträffar.
    Hälsn. Inga-Britt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Inga-Britt! Jag är väl en sån där fritidsfotograf utan krav!! Jag missade helt att vi hade vår sista träff i helgen!! Men vi ses till hösten!
      Ha det gott och en fin sommar till dig.

      Radera
  5. Vackra blommor i blåsvädret,själv kryper jag in
    Ha det gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är allt skönast att titta ut genom fönstret i den här stormen!!
      Ha det gott du med och en skön helg!

      Radera
  6. Mycket vackert hos dej, Bibbi. Jag ska försöka hitta det fina, jag också, och orka plocka med mej kameran då och då, så kanske det kan komma nåt inlägg i min blogg också vad det lider.

    Ha det allra bäst, kära du! Och ta hand om de dina! OCH dej själv, såklart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart att du ska finna det som är vackert igen Nela! Kameran kan nog hjälpa dig... man ser så mycket genom den!! Bloggen kan vila lite det gör ingenting... den vaknar när du mår bättre!!
      Ha det allra bäst du med och se till att göra saker som ger lite glädje!
      Kram till er!

      Radera
  7. Ja, vad det blommar fint nu när man knappt vill sticka näsan utanför dörren. Antingen blåser det eller så regnar det.
    Här kommer ett länkt ktips till dej:

    http://www.fatcatpatterns.com/free.html
    Ha en skön helg, kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du... blommor kan man inte läsa av... de lever sitt eget liv de! Men vackra är de ju... lite längre tid när det är kallt!!!
      Tack för länken. där finns mycket att titta på och hämta hem!
      Härlig söndag till dig
      Kram

      Radera
  8. Så vackra de är dina blomster, hoppas de skäggiga blev fina i sommarfrisyren . Kram Åse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog blev de fina... men Hildaliten håller på att klia sönder hela sig efter klippningen... både dar och nätter!!
      Hoppas att det går över snart!
      Kram

      Radera