torsdag 10 mars 2011

Några tidigare alster...

...som jag hämtade ifrån min andra blogg  http://bibbisbildblogg.wordpress.com/





Den här sydde jag i november 2010...





... och den här kom till efter höstmässan 2010 i Älvsjö efter möstret Christl´s runda necessärer.





Det är väldigt roligt att få till ett resultat som man blir nöjd med. Dekorationsidéerna växer ofta fram under arbetets gång för min del… så jag vet oftast inte vad det blir för slutresultat. Det är lika spännande varje gång! Här har jag använt mig av lite spets som jag rynkat ihop och så fäste jag en mässingsknapp i varje ”blomma”. En bit guldig tråd tinnades till en ”kedja” som fick binda ihop blommorna. Sen tyckte jag att den var färdig. Enkelt och effektfullt… tror jag i alla fall!





Den här gången gjorde jag några fack på den ena insidan för mindre saker… som kan vara bra att ha stående. Inredningen kan man utveckla en hel del… om man bara tänker till lite innan man börjar! Jag tänkte inte sååå mycket… men nu vet hur jag ska göra nästa gång!







Jytte på Sysidan hade sytt en necessär med Hallo Kitty på och då kom jag ihåg att jag ju har såna också… och barnbarn som gillar Kitty så det var bara att sätta igång. Det är ju sååå roligt att sy… Kitty är ju så söt…. och det är ju inte fel att det blir fort färdigt heller. Tygerna hittade jag i scrapslådan.

6 kommentarer:

  1. Här finns det massor av fint att titta på. Vilken inspirationskälla din blogg är! Jag lär komma tillbaka! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Tack... vem kan önska sig mer än en sån kommentar? Du är hjärtligt välkommen tillbaka!
    Ps. jag lade upp en länk till dig.Ds

    SvaraRadera
  3. Vilka många fina necessärer du gjort och snygga överkast.Välkommen till den fenomenala listan.
    Kram Lena i Kungsängen

    SvaraRadera
  4. Tack Lena... det som är roligt att sy blir det ofta mer av. Det blir spännande att vara med er alla på listan.
    ha en fin helg

    SvaraRadera
  5. Jag blir så glad av att gå in på din blogg
    och se allt vackert du åstadkommit i syväg,och alla vackra blommor, dina mysiga hundar.
    Kram Solbritt

    SvaraRadera