fredag 28 juni 2013

Det var en dag i juni...

...då solen sken som allra bäst...


 Där... alldeles bredvid dammbron och den vilda kaprifolen... är det lilla badstället med brunt sjövatten. En dag innan jag störtade in i förkylningen badade Märta riktigt... inte bara benen och magen... hon simmande. Både Mita och Emma var med den dagen och Märta simmade gladeligen efter små pinnar av vass.


Hon fick inte simma så långt då det är rätt strömt i mittfåran... men hon var nöjd ändå. Hon har ju inte riktigt fått tillbaka sin kondition efter sin "konvalescens" ännu. Hon verkar pigg och glad... hostar inte och det är vi glada över!


Hilda håller sig gärna i kanten även om hon faktiskt blötte sig helt i jakten på pinnarna. Hon håller sin antenn rakt upp för god mottagning precis som vanligt... vår lilla kråka!

Idag placerar texten sig lite som den vill... men det kan jag nog leva med. Precis som redigeringen av bilderna blev lite hipp som happ... några med kant och några utan! Jag var nog inte riktigt kry när jag gjorde det heller! Det är minsann inte bara "paddan" som krånglar med mig! Har du nån lösning på även det här problemet Anne-Marlen?? :D

Jag har fått en kanonfin födelsedagspresent av mina barn... lite i förskott!! En firma kommer hit och fixar i trädgården!! Oj...vad glad jag blev... så glad att tårarna började rinna!! Det var den bästa present jag kunde få... nu behöver jag inte fler!! Vad roligt det är att få fint till dagen lite längre fram!! 

Sånt här kan hända när man minst anar det!! På måndag kommer de...och rensar ogräs första dagen sen  de kommer ytterligare en dag, då de planterar sommarblommor (mina egna och köpta) och perenner. Stora perenner ska delas och planteras på nya ställen ställen!! Rabatter tas bort och andra renoveras! Är det inte en alldeles underbar present??

Jag ska så klart ut med kameran och ta lite "förebilder" (om ni lovar att inte få slag förstås) och sen lite när de är här och jobbar så klart. Sen ska vi få se resultatet förstås! Det blir spännande

Jag tog en tur ut i rabatten idag... men orkade bara en halvtimme mitt i solen! Det är inte klokt vad ogräset vuxit under den tid jag varit sjuk... och innan med på sina ställen förstås.Jag fixade en pytteliten bit!

Nu är det dags för John Blund att strö ut lite sömngrus i mina ögon så jag kan sova och bli pigg snart igen.

I morgon ska solen skina här ha SMHI sagt... hoppas den skiner hos er också!

Kram och God Natt
Bibbi

4 kommentarer:

  1. Underbara barn!
    Var glad att det nu är "pay back time".

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan man ju också se det!! Men jag kan inte dölja att jag är rysligt glad över omtanken!
      Ha det

      Radera
  2. Jo, det är verkligen en helt fantastisk present! HELT fantastisk!!! Förstår så väl att du är jätteglad över omtanken och känslan av att veta att det kommer att vara fint tills du fyller..!

    Har haft fullt upp i helgen och inte riktigt hunnit runt hos alla jag velat hälsa på, men nu är jag nog snart ikapp.

    Kram och kli!

    SvaraRadera
  3. Idag är jag jättetrött...det var en jobbig dag igår... men rolig! Första delen av presenten är mottagen! Oj vad det jobbades här! Jag ska försöka få till en uppdatering ikväll om nätet är välvilligt... vi väntar på en reservdel som förhoppningsvis kl er i morgon.
    Kram och kli

    SvaraRadera