måndag 22 juli 2013

Rosorna blommar glatt...


Fast de inte fått sina spaljéer uppsatta än... Jag skäms... men de blommar på. Jag behöver bara klippa av en enda gren och har en stor bukett i ett klipp! Hur återgäldar jag denna blomglädje? Kanske genom att anstränga mig lite och sätta upp deras välbehövliga stöd? Jo... så är det nog!!

Operationsdagen närmar sig... på onsdag bär det av till Enköping för KM och på fredag är det tänkt att hemresan ska bli av. Jag hoppas innerligt att allt kommer att gå bra den här gången. Vi vill verkligen inte ha mer problem nu!

Mina fötter vill inte bättra sig och det oroar mig så klart... och det blev inte bättre av att min vänstra hand också har svullnat upp och lillfingret gör så ont att jag inte kan använda det. Hjärtröntgen blir ju inte förrän den 15 augusti och det är ju 3 veckor dit! Kan jag gå så här och vänta så länge? Jag vet verkligen inte vad jag ska göra.

Den stundande födelsedagen får tystas ner eller firandet flyttas fram tills allt kommer i en bättre dager. Jag ser ingen annan utväg just nu. Jag har glatt mig åt att få ha alla mina nära och kära omkring mig och fira lite men... Tröttheten är min överman och jag får lägga mig platt. Hur mycket trubbel kan det bli i ett så litet hus som vårt... det undrar jag emellanåt? Tar det aldrig slut? Jag vet inte om jag orkar vara den där dockan... med blyklump i botten som alltid hoppar upp och skrattar... längre. Med två elefantfötter och en obrukbar vänsterhand kan jag inte uträtta mycket vänsterhänt som jag ju är!

Det är dystra tankar i det gula huset mellan hav och sjö i norduppland just nu! Hoppas att ni andra har det bättre.

Kramen och God Kväll på er
Bibbi

13 kommentarer:

  1. Vilka underbara rosor.
    Hoppas du snart får hjälp med dina fötter och vänsterhand. Det låter inte roligt att ha så ont.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag tror jag att hela trädgården blåser bort... och det är kallt så det blir till att hållas inomhus idag med fötterna högt. Undrar om handen ska vara i högläge också tro?? Kanske kunde vi sätta talja och block i vardacsrumstaket ?!
      Kram

      Radera
  2. De kan få vara hur fina de vill, dina rosor men nu är det du som ska pallra iväg dig till läkare! Så där kan du ju inte ha det och oron gör det ju inte bättre heller. Kan du inte följa med till Enköping och sätta dig på Akuten där? Det är för långt till 15 augusti när inte de mediciner du fått hjälpt ett skvatt. Snälla du, gå till doktorn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är fina men blåser og sönder idag!!

      Jag vet att jag inte kan ha det så här... fick i nåder en telefontid med doktorn i morgon kl. 9.30!! Men man kan ju inget göra förrän man fått svar på hjärtröntgen fick jag också veta! De har dessutom sååå ont om läkartider så här mitt i sommaren... semestertider du vet ! Jag tänker begära att de åtminstone tar ett remaprov för att se om det är fel på lederna.

      Det är inte bra för dig att bli arg Hillevi... tänk på ditt blodryck så är du snäll! Det här har nog sitt slut det med ska du se.

      Blås inte bort idad
      Kram och kli

      Radera
    2. :-[ Jag ill stava själv ju :D

      Radera
  3. Glad blev jag och blodtrycket gick omedelbart ner ;) hoppas nu att du får något vettigt ur morgondagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra att jag kunde lugna dig lite... vill ju inte ha din ohälsa liggande på mig :D Jag ska trycka på så mycket jag orkar!

      Radera
  4. Men vännen vad ni råkar ut och har en jobbig tid nu!
    Orka igenom detta och kom ut stärkta på andra sidan!

    Kram på dig och hoppas allt går bra!
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser ut som om det aldrig blir lugnt här. Men jag är nog för dum för att veta när jag ska ge upp.
      Kram

      Radera
  5. Nej, nej, nej. Du får inte gå och vänta i tre veckor till.
    Och nu läser jag ju här att du åtminstone fått en telefontid. Var nu inte så blygsam och förringa dina besvär, utan tala om precis hur ont du har och hur besvärligt allting är och hur orolig du faktiskt ÄR också!!! Inte förrän de får veta hur du verkligen har det, så kan de ju fatta... och de brukar vara väldigt trögfattade på såna där ställen.

    Stå på dej!!!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt... tre veckor känns för långt att vänta. Jag ska göra vad jag kan för att få till mer provtagning och lite påskyndande kanske. Om nu det inte är för mycket begärt så här i semestertider. Jag kan inte tycka att man som patient ska behöva höra det argumentet. Vården är väl ändå till för dem som är sjuka!?

      Jag står på mig... med stoora fötter :D
      Kram

      Radera
  6. Hej, Bibbi.

    Hoppas att det gått bra för din KM och att du själv fått något matnyttigt från läkaren.

    SvaraRadera
  7. Idag torsdag är allt över och du är på bättringsvägen ,,imorgon kan du njuta och lukta på dina fina rosor igen!!Sedan är det att Krya på dig,håller alla tummar!!Bambikramar i massor

    SvaraRadera