torsdag 1 maj 2014

Maj månads Tula Pinkblock


Nu börjar vi närma oss slutet och mina block är färdiga. Det var skönt att bara kunna plocka ihop de som ska vara med den här månaden. Jag vet ju hur det brukar bli med tiden vid symaskinen när det blir varmt ute.

Fast värmen verkar ju lysa med sin frånvaro och det snöade ordentligt här på eftermiddagen... men inget som ligger kvar. Det är jag ju glad över när jag såg hur det såg ut längre ner i Uppland på morgonen idag. Hillevi har lagt upp bilder på sitt snöoväders eftermäle och det var minsann inte roligt det!!


Här har hundarna återgått till sitt vanliga lugna varande och de har ägnat sig åt lite godissök ute på gräsmattan på eftermiddagen... innan snövädret! Det är nåt som alltid gör att de använder sina nosar till annat än att nosa upp katterna som mutat in våt tomt som sitt revir!

Som alla kan se så behöver dessa två göra ett besök hos frissan!! Det ska nog bli en tur till Övre Enhörna utanför Södertälje för att få det fixat av Märtas "valpmatte" Carina hos Kennel Hedenhös som vet hur en schnauzer ska se ut!!

6 kommentarer:

  1. Fina block igen. Men Bibbi är det inte majblocken?
    kram

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Gunilla för att du såg mitt fatala fel. Jag hinner inte med tiden tror jag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Eva i Örsundsbro är duktig på schnauzer, hon har haft dvärgschnauzer o schnauzer tidigare och har hundtrim. Hon var med på lägret vi var på för snart åtta år sedan. Lite närmare kanske än Enhörna. http://www.gladapalsen.se/
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Margareta! Jag har tittat på den sidan och det ser ju bra ut... men jag minns inte henne får kursen! Det ligger ju på rätt sida om Stockholm förstås!
      Jag har redan pratat med Carina så det blir en resa dit även om det är lite långt!
      Kram

      Radera
  4. Svar
    1. Det ska bli spännande att se hur det blir när allt är klart!
      Kram

      Radera