torsdag 5 november 2015

En rolig löpare


Jag tittade lite fundersamt på mönstret först... men sen tänkte jag att det kunde vara roligt med en lite annorlunda löpare för en gångs skull. Det är inte applikationer... utan en massa pyttebitar som skulle sättas ihop. 


En tekopp måste det ju finnas när fikat står på bordet så klart!! Att jag försökte mig på frihandskviltning var ju ett vågspel. Men det blev som det blev och jag tänker inte sprätta!

Idag har vi gråaste grått väder... men det hindrar inte grabbarna på taket. De är tre idag och nu i full gång med garagetaket som de räknar med att få färdigt idag. Vi kan verkligen berätta om den firman i helnöjda ordalag från början till slut!

Vår lilla Kråka har inte fått nån tablett idag och hon är inte glad... så det blir nog ett nytt besök hos vår veterinär.Hon ska så klart inte behöva ha ont.

Jag skriver ifrån ett gråmulet norduppland.
Kram 
Bibbi

10 kommentarer:

  1. En ovanlig men väldigt trevlig löpare har du gjort och kul att du testar frihandskviltning för det är ju så kul!

    Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Du är allt snäll du! Frihandskviltningen blev då rakt inget att skriva hem om! Men... övning ger färdighet har jag hört! Fast det kanske gäller en annan yngre årgång än den jag tillhör. :D
    Men löparen var rolig att sy!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Var nöjd o stolt att du vågar! Kul löpare o kviltningen är helt ok.
    kram

    SvaraRadera
  4. Alltså, stackars lilla Hilda... det blir nog bra att göra ett återbesök. En röntgen, kanske. En infektion uteslöts väl vid första besöket. Ville hon inte äta rimadylen? Ankan älskar de tuggtabletterna.

    Löparen är verkligen skojig och temuggen pricken över i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä... det är inte roligt. Lilla Skrutten är inte glad och det blir väl ett nytt besök efter helgen. Jodå... hon åt tabletterna utan protest men det var bara för en vecka. Om hon inte var bra ville han se henne igen efter ett par dagar.
      Det var roligt att sy nåt oprövat en gång och det var roligt!

      En skön helg till er!

      Radera
  5. Det var ingen dålig löpare, ser verkligen trevlig ut.. Mindre trevligt att Hilda är dålig, hoppas hon kryar på sig! Kram Immi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är ju lite ovanlig men rolig att sy!
      Vi hoppas att Hilda ska krya på sig snart!
      Kram och en skön söndag till dig
      Ps. hoppas ni klarar er undan ovädret Ds.

      Radera
  6. Man måste ha lite roligt ibland!

    SvaraRadera
  7. Ja, den var både rolig och fin den löparen!

    SvaraRadera