måndag 10 maj 2010

Äntligen kunde jag vara med...

... på en sydag med broderigruppen! Oj... vad det var roligt att kunna vara med. Jag var den första som packade ihop på eftermiddagen... men det blev ändå några roliga timmar. Vi var tolv syglada den här gången. Det blev ett litet sytema med "In the hopp"-börsar i roliga modeller! Det blev mycket skratt under tillverkningen och en av tjejerna kom på att en sån börs kunde vara bra till att förvara hundbajspåsarna i och det var ju helt klart alldeles perfekt! Man gör alltihop i bordermaskinen och allt är klart när man tar den ur ramen! Det är bara att klippa rent och vända. Underbart!


Det var så här många som var färdiga när jag skulle åka hem... och det finns fler modeller att sy om lusten faller på!

Det blev en till idag... jag måste ju prova om jag kunde fixa till en själv och det gick alldeles utmärkt! Jag ändrade lite och satte en bandögla bakom örat så man kan använda ett "fegsnöre" runt halsen om man vill. Det kan krångla med flexikopplet om man fäster den i handtaget.

5 kommentarer:

  1. Men ååååh! Vilka fina!!!!

    SvaraRadera
  2. De var jätteroliga - vem har tillverkat mönstret - jag skulle kunna tänka mig att sy en sådan.

    SvaraRadera
  3. Hej Cilla! Tack för din kommentar... jag svarar även här på din fråga. Börsarna kommer ifrån:
    Smart Needle,
    http://www.smartneedle.com/ANIPOUCH_SNA.html
    Lycka till med ditt tillfrisknande och sömnaden!
    /Bibbi

    SvaraRadera
  4. Fina börsar du sytt.Dom kan man ju ha till lite av varje.Jag skulle också vilja sy så. i bågen alltså, men har inte kommit till skott än.Vet inte om någon maskinbroderigrupp i närheten av mej och det skulle jag behöva,för att komma gång riktigt och få lite tips.
    Hälsn ELisabet i Järfälla

    SvaraRadera
  5. De är roliga att sy de där börsarna du Elisabet. Du skulle allt prova, det är inte svårt!
    Ha det gott
    Bibbi

    SvaraRadera