fredag 27 mars 2009

Att sy en väska är inte så lätt...

Det här är mitt första stapplande försök till att sy en väska... eller kasse kan man väl kalla den för att vara på rätt spår. Inga konstigheter utan det var bara att följa beskrivningen i boken ur serien Lappglädje... "Väskor och kassar" av Lise Bergene. Underbara böcker !

Andra försöket blev den här "Fruntimmersväskan" som vi alla i quilklubben "Quiltkramarna" kom överens om att vi alla skulle sy... och sen se hur många olika skepnader dessa väskor skulle ta! Den var lite svår när man kom till att botten skulle sys fast... jag vet inte hur många gånger jag stack mig i fingrarna på alla knappnålar! Men det var roligt att sy den trots allt!!

Nästa Fruntimmersväska gick lite lättare att få till... den är tänkt att hädanefter vara min syväska. Det finns plats för en hel massa nödvändiga tillbehör... för en trevlig sydag med de andra tjejerna!! Jag är medlem i två grupper... den ena är "Quiltkramarna" och den andra är "Brodöserna" och det är lika roligt att vara med i båda grupperna!!

En prinsessväska till en liten prinsessa som fyllde år... och som just blivit storasyster till en ny liten prinsessa!! Då är det ju lite viktigt... att mormor kommer ihåg att inte bara titta på den nya lilla!!

1 kommentar:

  1. Vilka underbara väskor!!! Och den med kossorna är min absoluta favorit. Jag bara ääääälskar kor!!!!

    Vad duktig du är, Bibbi!

    SvaraRadera