tisdag 24 mars 2009

Quiltade dukar nya som gamla...

... nu gräver jag lite i mina gömmor!!


Här kommer gamla övningslappar till användning... de var med på mina kurser under många år... det är alltid bättre att ha riktiga objekt att visa när deltagarna ska börja med några nya tekniker. sen jag slutat med kursandet blev alla lappar liggande i en väska på vinden... bortglömda! Men så fick jag tag på dem och sydde en duk... som ju pryder sin och passar väl in i vårt vardagsrums färger i rost och beige...
En duk av fynd i restlappslådan som jag sydde till ett lotteri... tulpanerna kommer ifrån gamla gardiner till altanen! Allt går att ta reda på... om man vill förstås!!

Denna julduk fick inte chansen att lysa upp under förra julen men det är ju snart jul igen så då....

Även denna glömdes i skåpet i år...

...och den här!

Juläppleduken sydde jag många av för några år sedan... närmare bestämt 7 st !!

Broderiet med kaffetemat på gick förstås igen i duken som på tidigare sida med gardinerna.

AnnAkas jordgubbsmönster gick rätt i i hjärtat på mig när jag såg det första gången och där finns det fortfarande kvar!!

Den här duken är också en favorit... två gånger har jag sytt den... i present till en kär vän och till min kära sonhustru
!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar