söndag 5 juli 2009

Dagarna går och solen skiner...

... medan jag stävar på mot ogräs och annat otyg! Den värsta värmen har äntligen tagit lite ledigt och det är skönt att kunna vara ute utan att stekas levande!

I fredags fick jag besök av Eva, Monica och Ulrika... de är några av deltagarna i broderigruppen som brukar ses en gång i månaden under "terminerna". Vi hade en trevlig dag... det var redan då lite svalare så vi kunde sitta ute och njuta... utan att behöva flämta! Jag fick denna söta blomma i en jättefin kruka... som passade bra på bordet tillsammans med min gamla kaffemugg. Den hänger med sen 1985... då jag beställde muggar till hela familjen... det är bara min som finns kvar... tror jag. Vi drack kaffe ute i vår fina pergola på förmiddagen och lite senare åt vi sallad ... och jordgubbar och vispgrädde som dessert. Vi pratade om allt möjligt... väldigt lite om broderi faktiskt. Jag hade nog trott att samtalet skulle kretsa omkring det ämnet... men så blev det inte... vi hade mycket annat att ventilera!! En hel del skratt blev det så klart... ett gott skratt sägs ju förlänga livet och vi fick en hel del på pluskontot denna dag. Tack snälla för besöket... och den fina blomman... den ska jag vårda ömt!!

Jag har fortfarande hosta som inte ser ut att vilja avta... det är värst på kvällarna och jag misstänker att jag hostat sönder ett revben och det gör väldigt ont!! Det är svårt att ligga på vänster sida och jag sover inte så väldigt bra. Men det går väl över... trasiga revben går ju inte att göra så mycket åt så det är bara att vänta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar