söndag 15 maj 2011

Den väskan har...

...inte givit mig nån ro. I bakhuvudet har den pockat på uppmärksamhet och  till slut var det dags att göra nåt åt det. Tyget har legat i skåpet i flera år och jag har klappat på det många gånger... men inte kunnat se vad det skulle bli av det.


När förra numret av Quiltmagasinet kom visste jag genast att den väskan ville jag sy. Tyget var helt givet närjag fick ögonen på det under mitt letade i högarna för att hitta ett passande tyg till den vackra väskan. Jag fick lite extra hjälp av att det var avslutning på quiltgruppen i går... då kunde jag ägna mig åt att komma igång med väskan. Jag har inte varit med så många gånger den här våren så det var riktigt roligt att träffa dessa härliga tjejer igen. Dessa träffar hjälper mig att ladda om batterierna och ger ständigt nya ideer om vad man kan sy. Att träffa andra med samma intresse är ju så berikande och ger lite extra glädje!!

Det blev lite funderande över hur jag skulle quilta... men det blev en blandning av frihandsquiltning på frukttyget och rutor på det övriga... då jag inte kunde få till frihandsquiltningen på den lilla Pfaffmaskin jag använder när jag är iväg på träffarna. Så blev det en applikation på sleifen och en tryckknapp att stänga med. På modellen i tidningen var det ju applicerade hjärtan... men det hoppade jag över då jag tycker att frukterna är dekoration nog!

Vädret var inte heller så värst bra... så det passade väldigt bra med en sydag så här mitt i odlingssäsongen.
Så kom det sig att jag sydde den nu... när jag egentligen har stängt syrummet till förmån för växthus, trädgård och och blommor! Nu har jag allt en härlig sommarväska att svänga mig  med när jag åker till stan!

12 kommentarer:

  1. Jättesnygg väska
    Kram Rose-Marie

    SvaraRadera
  2. JA det tyget gjorde ju verkligen väskan både snygg och personlig. KALASFIN!

    KramA

    SvaraRadera
  3. Så snygg din väska blev, tänk vad olika tyger kan göra med ett mönster...Kram Immi

    SvaraRadera
  4. Monika Liedgren16 maj 2011 kl. 08:51

    Den blev mycket snyggare i dina tyger, grattis!!

    SvaraRadera
  5. Härliga tyger i fin väska! Grattis. Kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. ååååååååååååååå så vacker Bibbi, du er en meget duktig sömmerska, det blir så jettesnygt.

    kram från audi

    SvaraRadera
  7. Den blev riktigt snygg i dom tygerna!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Läckert tyg som verkligen kom till sin rätt i den här väskmodellen. Den kommer du att ha glädje av hela sommaren.

    SvaraRadera
  9. En jättesnygg väska. Ser otroligt proffsig ut.

    SvaraRadera
  10. Helt fantastisk! Du är helt makalöst duktig, Bibbi!!!!

    SvaraRadera
  11. OJ vad snyggt det tyget blev på den väskan! Vad du är duktig på att kombinera. =) Och att sy, förstås. =D

    SvaraRadera
  12. Vilken supersnygg väska! Hade nån tjej som sydde samma modell på förra syhelgen, den verkar vara mycket populär. Inte svårt att lista ut varför- modellen så snygg. Jag gillar verkligen det frukttyget du valt och "mosaiken" i bakgrunden är ju bara så underbart med frukterna. Dessutom är det läckert hur du tar upp det blå och vinröda i frukttyget med detaljerna!

    SvaraRadera