torsdag 28 juni 2012

Badkrukor är vi inte...

...vågorna gick höga igår... men vi badade ändå så klart!


Badhunden... det är Märta det det! Pinnar ska kastas och sen kastar hon sig i med totalt dödsförakt. Hilda är lite försiktigare hon och håller sig gärna i kanten... men simmar lite i alla fall. De tyckte att det var jätteskönt... även om jag nog tyckte att vågorna gick lite väl höga.

Emma och jag tog dem på en prommis ner till havet och det blev ju bada av förstås! Det är väldigt stenigt vid våra nära stränder och jag gillar inte det riktigt... men det brukar gå bra. Inte den här gången då förstås... Hilda haltade plötsligt och lyfte upp sin ena framtass.Klon på ena sporren hade spruckit såg vi när vi kom hem. Hon blödde inte och det var ju skönt... men vi fick ju ändå åka iväg till veterinären på en akuttid.

Väl där fick vi vänta... det var full cirkus där med många akutbesök och naturligtvis bokade besök. Men efter ett par timmar fick vi komma in... det blev en sömnspruta och sen klipptes den trasiga klon bort så pulpan kom i dagen... men den var ju hel så det blev alldeles oblodigt. Alla övriga klor klipptes ner ordentligt när hon i alla fall sov och låg stilla. Hon fick ett bandage och en uppvakningsspruta... sen betalade vi en nätt liten summa och åkte hem igen till oroligt väntande husse och Märta! Hilda var lite trött och dåsig under resten av dagen och idag har hon varit sitt vanliga jag igen! Bandaget är borttaget och hon har inte ont. Ibland går det riktigt bra fastän det går tokigt!!



En för mig ny Iris har börjat blomma och den har jättestora härliga blommor att njuta av. Den kommer att få många blommor och det gör alls ingenting det!


Det är min syster som delade med sig av sin blomprakt för några år sen och nu har det äntligen blivit utdelning!


Pionerna blommar tillsammans med en jättedaggkåpa och det gör ju blomningen ännu finare förstås! Målningen går framåt och idag har de målat gult på utsidan och vitt runt fönstren... och det blir väldigt fint. Det är inte riktigt färdigt än, det behöver strykas en gång till på sina ställen... men sen är det äntligen klart. Och jag behöver inte känna oro över det där längre. Gissa om det är alldeles underbart eller inte??


Så går dagarna i det gul huset och varvas med sol och regn. Sommaren kan inte riktigt få grepp och hålla sig på den soliga sidan... men vi får väl ta det som det blir!


Ta väl hand om er därute och kram från mig
Bibbi

14 kommentarer:

  1. Härligt med badande hundar!
    Vår är en badkruka och vägrar att ens gå i vattenpölar!
    Jobbigt med veterinärsbesöket, men skönt att det ordnade sig!
    Jag ska ringa till vår i morgon undrar just hur det ska gå...
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så synd att din Raja inte gillar att bada! Mina ser verkligen ut att att gilla det. Hoppas din vovve inte är sjuk på nåt sätt!
      Håller tummarna för att det ska å bra!
      Kram

      Radera
  2. Så bra att "naglarna" är ansade och att inget värre hände!
    Underbara badbilder och nästan lika fina blommor.

    Kram å kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid ska det vara nåt vet du!! Men klorna är noga klippta nu... det är ju lite svårt med de små tassarna i vaket tillstånd!
      Blommor är alltid vackra... utom när de regnat sönder!
      Kram och kli

      Radera
  3. Jamen Hilda, då! Det där var ju bra onödigt, nu när du äntligen var i och simmade ordentligt! Roligare än att sitta och vänta hos veterinären kan man också ha, men det var ju nödvändigt ont, det. Hoppas nu att nya klon snabbt växer över pulpan!

    Det verkligen inget alls med irisarnas mångfald! Och skönt med färdigmålat! Hit kommer hantverkare på måndag om vädret vill

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst... men vi måste ju hålla på med lite "onödor" ibland! det ser jättefint ut så det blir nog bra!!
      Målningen blir kanonfin!
      Sen blir det mera regn!

      Radera
  4. Ja,när man har barn och djur då kan allting hända, tur att det löste sig till det bättre! Dina blombilder är bara så underbart fina...Här nere har både iris och pion blommat över, lite synd att allt går så fort över när det väl sätter igångO))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem lovade oss ett problemfritt liv? Näe... det ges inga såna löften, så det är bara att ta tag i det som kommer. Sen kan man ju njuta lite av blommorna mellan varven!
      Kram

      Radera
  5. Nej du, Bibbi. Jag sitter inte alls uppe hela nätterna och gör kort. Igår gjorde jag inget papperspyssel alls. Hade grym huvudvärk och orkade inte. Men man kan ju alltid schemalägga inlägg i blogen, vet du... så det där gjorde jag häromdagen, när jag var piggare och mera produktiv! Dagens kort kommer om tre dagar, för så långt har jag bloggat redan *ler*

    Hoppas klon växer fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch... du håller på med sånt fusk du!! Jag visste inte ens att man kan göra så :D det ska jag kolla! Hoppas att din huvudvärk givit med sig och lämnat dig! Det är kanske nåt som "går" för jag också har haft ont i flera dagar. Det är inte som min "vanliga".
      Klon ser torr och fin ut så det går bra!

      Radera
  6. Fina badbilder och vackra blommor! Irisen liknar på den jag har. Vackert med pion och daggkåpa! Det tror jag att jag ska plantera bredvid min pion. Jag har massor av daggkåpa som ska bort på ett annat ställe så då kan jag passa på att flytta några till ett tomrum brevid pionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra att jag kunde inspirera dig... de är fina tillsammans! Daggkåpan är ju en tålig växt som kan flyttas omkring!
      Irisen har stora fina blommor och den har ett kraftigt växtsätt!
      Ha det gott

      Radera
  7. Så härliga bilder, som alltid ! Vilken otur med klon men skönt att det inte var värre ! Klia lite extra i skägget !

    SvaraRadera
  8. Jo du Åse...det finns alltid nåt att vara glad över! Hon har inga problem med sin frånvarande klo och den växer väl snart ut igen! Nu väntar trimning den kommande veckan så hon blir en schnauzer igen inte som nu... ett troll.
    Extra kli är levererat!

    SvaraRadera