tisdag 12 juni 2012

Kallt och dimmigt...

... har det varit idag.


 Men i helgen var det fint och tulpanerna visade sitt finaste ansikte. Dessa blommor har ett speciellt ställe där de kommer upp varje år!


Man kan tro att det är en tulpanbuske... men de har bara gift in sig i den överdådigt blommande busken.


Det är bara att njuta av blomprakten ...varje år!! Den blandningen kan varmt rekommenderas!


Den här blandningen är väl inget att uppmana till... misstänker jag. Det blir rätt skräpigt där Hilda drar fram efter den vilostunden. Hon låg för övrigt alldeles bakom mig medan Mita och jag rensade rabatten med irisarna utefter gången mot huset.



Märta befann sig på lite större avstånd och höll koll över allt... från gräsmattan till det som hände på vägen vägen.


Ovanför oss där vi låg bland ogräs och skräp blommar kaprifolen och skickade ut en härlig doft!

 Idag... tisdag... har det varit bedrövligt väder. Det började mulet och kallt inget väder att plantera i . Dessutom har jag ordentligt ont i ryggen... ovädersont. Men det är väl inte bara vädrets fel utan också sviter av krypandet i rabatterna. Det är ju svårt att sluta i tid när det blir fint där det blir rensat... så jag får väl skylla mig själv!

Nu är det dags att krypa ner i sängen och försöka hitta en skön sovställning för den onda ryggen. I morgon är det dags för läkarbesök för L och då måste jag väl kunna gå riktigt i alla fall!

Ha det gott ni alla därute och ta väl hand om er!
Kram
Bibbi







12 kommentarer:

  1. Jag hoppas att läkarbesöket gick bra!!

    Fantastisk blomsterprakt och ljuvliga skägg har du hemma hos dej!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack det gick bra! lite mer piller och prover då förstås!
      Både skägg och blommor gillas här!!
      Ha det gott!
      Kram och kli!

      Radera
  2. Du ser Bibbi att det är så lätt att ryckas med när man påbörjat något!
    Hoppas att läkarbesöket går bra och än en gång:
    Vilka vackra bilder!!!
    Ta hand om dig!!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där fick du in en femetta va?? Men så klart har du rätt. Men det hindrar inte att du tar det lite lugnare Maja!
      Kameran är snäll för tillfället!
      Ta hand om dig du också!
      Kram

      Radera
  3. Tack Bibbi för alla underbara kort du visar! Jag får sån lust att gå ut och fota lite jag me`. Tack och ha de bra!
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv... dina bilder är också fina... jag har tittat!! Så bra att jag kunde väcka din fotolust igen! Jag väntar på nya bilder!
      Kram

      Radera
  4. Härliga bilder, härliga vovvar och härliga blommor.
    Saknar precis som du härligt väder!

    Kram till dej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAA... fint väder ska vi ha!!
      Kram

      Radera
  5. Tullpaner de allra vackraste av dem alla både inne och ute ensamma eller i fång alltid lika härliga !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig Åse!!Men i den busken är de vackrast... när man måste kika in lite för att se dem riktigt bra!
      Kram och klia sjuklingen lite extra!

      Radera
  6. Bra att det gick. Läkarkunskapen är lite...föränderlig. Men blommera de blommer och SOM DE BLOMMAR!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jo... den vetenskapen!? Men blommera är härliga att ha!
      Kila skägg och anka och ha det gött!!

      Radera