måndag 15 april 2013

Söndag och broderiträff!

 
 
Idag har jag fyllt på livsandarna med en broderiträff och det var lika roligt som det alltid är. Vi fyller den stora lokalen utan problem. Det släpas en del grejor fram och tillbaka dessa dagar... kan jag tala om... och vi är många på våra träffar!
 
Jag hade med mig den här lilla nessesären till träffen... så de andra fick se att jag gjort nåt i alla fall! Den har minsann  två fickor på insidan och en på utsidan. Inte för att jag behöver fler nessar... men den är så söt så jag kunde inte låta bli att sy den.
 
Vi fick ju en snöchock igår och jag var fundersam över om jag skulle kunna ta mig in till stan idag på morgonen... men det visade sig inte vara några problem med den saken! Dagen har varit en härlig vårdag med strålande sol och en del plusgrader. Det har allt tagit lite på vårt enorma snölager... men inga snödroppar kommer på länge än!
 
Nu ska jag hoppa ner i sängen så jag hinner sova lite innan det är dags att gå upp igen. Så sov gott alla ni andra !
 
Ha det och njut av värmen så länge den varar!!
 
Kram Bibbi

12 kommentarer:

  1. Härligt sätt att fylla på med energi! Hoppas på massor av regn och plusgrader i veckan så snön är borta till helgen!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jotack... jag fyllde på lite... men idag är det ju råttgrått och regnigt ute och det gör ju varken människa eller hund glad!! Fast snön får ju sig en riktig duvning förstås... åhh men där ser man nåt att vara glad över idag med!
      Kram

      Radera
  2. Va skoj att du kom iväg, det är bra för själen. Vilken söt "nesse" du gjort! Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp... själen kräver en hel del den!! Nessen är söt... tycker jag med!
      Kram

      Radera
  3. Åh, vilken jättefin necessär! Du är verkligen duktig med symaskinen, du!

    Vi klarade oss faktiskt från mer snö, men det kunde ändå få tina lite fortare.

    Idag blir det jobb för min del. Ska bli kul!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du vet ju att vi är duktiga på olika saker... du och jag! Den nya snön försvann i ett nafs den och den gamla får regn idag så den får det jobbigt!
      Vad bra att du gillar att gå till jobbet!!
      Kram

      Radera
    2. Det fanns en tid när jag också sydde en väldig massa saker, barnkläder och sånt. Men nu har symaskinen fått stå i skymundan för annat roligt man kan göra med sina händer. Tiderna förändras.

      Radera
    3. Livet går i cykler vet du väl? Det fanns en tid då jag sydda allt som kunde sys till mig och barnen. men det stadiet har jag lämnat och det med besked!!
      Så... tiderna förändras helt klart!

      Radera
  4. Svar
    1. Jodu... men jag kan inte lika mycket om alla djuren och naturen som du!! Kanske kan vi lära varann. Men jag gissar att du hellre knallar i skogen med Ankan förstås!
      Ha det gott och klia lite!

      Radera
  5. Jag blir glad när jag ser Din otroligt fina necessär. Tygerna som Du valt att kombinera är två härliga kontraster, tycker jag. Och rosetten var "pricken över iet"!

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra att ha ett redigt lager med tyg så man kan rota fram nåt som passar till det man ska göra!! Jag gillar den också!
      Ha det gott

      Radera