torsdag 19 september 2013

Har man sett på...

... sjutton!! Toppen är färdig och i god tid dessutom!! Den ska mackas, quiltas och kantas och det hinner jag gott innan deadline... eller hur?


Jo... det är ju så att jag sytt lite nu och lite då! Det har gått bra och inget krångel! Remsor är underbart att använda och boken Scrap-Basket Surprices av Kim Brackett ger många fina idéer. Äsch... inga scraps har jag använt så det ger ingen lott hos Maja... men vad gör väl det om hundra år?! Nästa projekt kanske... jag har ju en fin hög som väntar!  Fast det är knappt scraps det heller förstås!

Hösten kom fort den och det är kallt nu på kvällen... men månen lyser så det blir väl inte mer regn! Ingen sömn för mig då... mångalen som jag är! Jag har suttit vid symaskinen hela dagen och nu har jag så klart ont i axlar och händer... men det går över tills i morgon.

Nu ska jag krypa ner i sängen och lyssna på en spännande bok och kanske kan jag lura månen och somna trots allt!

Var rädda om er och ha det bra!
Kram
Bibi

15 kommentarer:

  1. Hoppas att du somnade och inte stod därute och ylande på månen, vad skulle grannarna tro då? ;)

    Så fina färger det blir på deadline-projektet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejdå... jag ylar inne!! Eller... vrider mig som en mask är väl rättare sagt!
      Det blir fint det där... hoppas att den tilltänkta blir nöjd och glad!
      Ha det gott i solen!

      Radera
  2. Härligt att du är igång med sömnaden. :)
    Hösten har sin tjusning oxå. Jag tycker det är skönt med hög frisk luft på hundpromenaderna.

    Lycka till med fortsättningen till deadline. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både ett och annat är härligt nu!! Den höga luften och färgerna är ju en del!
      Hoppas det är lika fint väder hos dig!
      Kram

      Radera
  3. Men Bibbi!
    Slarvar DU?
    -Ja, naturligtvis INTE med arbetet, men med Dig själv!!!
    Ta´t lugnt!!!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag slarvar inte med vare sig det ena eller det andra!! Förresten så ska Major ta det lite lugnt själva... eller hur?? :D
      Kram

      Radera
  4. Roligt att höra att du verkligen är på G! Vilka snygga färger du har i kvilttoppen, sitt nu inte för länge vid symaskinen utan ta pauser! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir lite bättre när jag kan visa hela kvilten!! Än så länge håller jag den lite för mig själv... inte för den som inte kan tjuvkika i boken förstås :D
      Kram

      Radera
  5. Spännande att se hela färdig, ser så himla snygg ut..Sova! vad är det? Kram på dig..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stilla dig... den är snart färdig!! Sover inte du heller när det är månsken eller nån annan anledning?
      Kram till dig med!

      Radera
  6. Det jag kan skymta på Din bild ser väldigt fint ut. Och jag är så nyfiken på att få se hela quilten. Det var fina tyger som Du använt Dig av också, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  7. Det kommer mer än en liten skymt när den är färdig! Så du får ha lite tålamod med mig. Jag är så glad över att ha kommit så här långt kan du tro.
    Passa att njuta om du har samma tur med vädret som vi har... sol ifrån en klarblå himmel. Jag har inte tid att vara inne och sy idag, men det kommer fler dagar som inte är som denna!
    Ha det gott

    SvaraRadera
  8. Jättefint blir det du gör, alldeles som vanligt, Bibbi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En gör så gott en kan... vet du väl??
      En skön helg till er!
      Kram och kli

      Radera
  9. Vao här går det undan och snyggt blir det, perfekta tygval!!!!!

    SvaraRadera