söndag 27 oktober 2013

Ett litet mästerverk missade jag!


Hur kunde jag missa den tro?? Kan det vara för att  det inte var jag som sydde den? Näedå... den hänger så tokigt till så jag kunde inte få nån fin bild på den och fick hämta den ifrån annat håll! Men visst är den fin!!??

Igår tog vi i quiltgruppen tåget till Syfestivalen i Älvsjö och hade en dag av vandrande runt till de olika utställarna och en del pengar gjorde vi allt av med också... förstås! Alltid hittar man nåt som man plötsligt inte kan vara utan och en del vi visste att vi skulle handla. Det var alldeles väldigt mycket folk och vi var ordentligt trötta när vi satt på tåget hemåt igen efter en härlig dag. Jag vet inte om det har med ålder att göra... men jag har varit helt utslagen idag med och har gått på mindre än sparlåga!  Det är roligt att se att såå många är intresserade av både vårt hantverk och allt det andra som också fanns med på plats!

Tiden är ju lite ur led idag eftersom vi ju fått en hel timme till att spendera idag... men det blir å andra sidan väldigt mörkt tidigare på eftermiddagen... nu vid strax före fem och hundrastningetiden är det redan mörkt! På med varseljacka  för mig och blinkreflexer för hundarna och sen är det bara att treva sig fram!

Var rädda om er alla
Kram 
Bibbi


13 kommentarer:

  1. Ida gillar inte det här med vintertid alls. Hon är sååå tidsinställd och klockan fyra SKA hon ha mat. Men idag var ju klockan bara tre... när hennes klocka var fyra. Stackars liten. Jag drog på det 45 minuter idag, så ska vi väl kunna "ställa om" Ida också.

    Mörkt och ruggigt är det, men samtidigt lite mysigt ändå. (Jag försöker vara positiv, hör du?! *S*)

    Kul med mässa!
    Ha det så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har sin egen klocka våra fyrbeningar och den ändrar man inte med en liten skruv!! Vi får ta en liten stund i taget!
      Jo... nog "hör" jag hur positiv du är och det är lika här! *S*
      Kram och kli... kanske hjälper

      Radera
  2. Nu bli det jobbigt en tid innan man vänjer sig vid vintertiden och då när man gjort ja då det är det dags för sommartid igen!!Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill att det ska gå fort tills det är sommartid igen... det är ju såå mörkt och nu kommer ju stormen till er!! Håll i allt ni har!
      Kramen

      Radera
  3. Huskvilten är underbar. En dam i vår grupp Sprätthönorna har också sytt en sådan helt för hand. Varje liten kvadrat är 1 cm färdig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo... den skulle man ha sytt alldeles själv... fast den blir ju inte mindre fin av att en annan i vår grupp sytt den! Vilken miniarbete i storformat!!
      Kram

      Radera
  4. Fin! Va roligt att få komma till Syfestivalen, vill gärna se lite bilder på dina inköp: Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fin... jag det är det minsta man kan säga!! Jag köpte inte så mycket men nog kan jag väl åstadkomma en liten bild!
      Kram

      Radera
  5. Vilken fantastisk utställning ni ordnat och precis som du skriver, husquilten är ett rent mästerverk!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tackar på tillverkaren Ankies vägnar... hon är verkligen värd berömmet!

      Radera
  6. Tack för alla fina ord om min huskvilt och tack även Bibbi.
    Den var jättekul att göra och jag har en ny ide'så det blir kanske en till.

    SvaraRadera