tisdag 29 oktober 2013

Skalliga Märta!


Visst ser hon rätt bra ut... sedd ifrån sidan?? Det gick visst lite fort när de skulle snygga till henne lite uppe på huvudet! Men... det växer ju ut och det går fort när man heter Märta! 


 Här syns skalligheten lite mer... Men hon är inte ledsen över det vår Märta! Antagligen skrek hon högt så det blev lite fel. Hon är inte så lite sjåpig vår känsliga schnauzer... hon skriker högt om man tar i tassen lite mer än hon tycker att man ska göra... alltså inte hårt utan bara håller! Sån har hon alltid varit... Märta av den tuffa rasen schnauzer!


Här syns det riktigt bra eller hur?? Nu kan du väl skratta lite Hillevi ?? Men inte så Märta ser det... för det skulle säkert såra hennes känslor!


Nyfriserade Hilda ville absolut inte vara med på bild idag... så det blev som det blev med den bilden! Hon är den tåligare delen av våra schnauzrar... hon tål vad som helst utan att säga ett enda pip!!

Vi tog en tur längs havet idag medan husse var på träning och det blåste allt lite kallt... även om vi helt klarat oss ifrån den omtalade stormen som drog fram längre söderut igår!

Ha det gott allihop och var rädda om varandra!
Kram
Bibbi

8 kommentarer:

  1. Haha, nej, jag skrattar över att jag har så bra pli på dig att du lyder när jag säger att du ska lägga upp bilder på SkallePer. ;))) Jag tycker att hon är fin, jag, och sedan vet jag inte vad reglerna säger men i min schnauzerbok som beskriver amerikansk trimning, så klipps skallen sådär tätt ner. Embla fick så roliga "bekymmerrynkor" när hon klipptes sådär!

    Att Hilda med sin mjukare päls är tåligare är ju anmärkningsvärt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha!! där fick du till det! Jag ville ju göra dig lite glad fattar du väl!!

      Hildas tålighet vid hantering har lika lite med pälsen att göra som Märtas känslighet närhelst man råkar ta i henne och hon tror att det ska göra ont! Tex. håller tassen i ett fast grepp. Knasmaja!
      Ha det gött

      Radera
  2. Vadå skallig, det är så Märta skall se ut om hon är nytrimmad. Däremot tycker jag att trimmaren skulle tagit mer på Hilda, om bilden är efter trimningen. Nu har jag tur som har Gizzas uppfödare, en mycket duktig trimmare, som fixar mina hundar.
    Ha det gott i stugan. Kramar till er alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha... där fick jag som inte vet så noga!! Märta är som hon ska vara alltså! Det är bra det! Bilden på Hilda är tagen innan trimningen!
      Men hon inte är "närmare"klippt... jag tyckte att det skulle bli kallt för henne om hon klipptes nu. Det går ju inte att trimma hennes numera silkesmjuka päls! Så hon snyggades bara till på benen, i rumpan
      och på huvudet!
      Hoppas det är gott i er stuga också!
      Kram till alla.

      Radera
  3. Ja, alltså... jag vet ju inget om trimning, men jag tycker att Märta blev fin, jag! Tusen tack för titten!

    Lilla Kråkan är fin, hon med. Långt skägg! Jag klipper lite hur som helst på Ida numera... det spelar liksom ingen roll längre, hon kommer aldrig att få nån "riktig briardpäls" mer...

    Kram å kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra ... då ska jag inte klaga mer! Det är ju egentligen inte såå viktigt med trimningen... men det ska ju vara bra för hundarna... tassar, ben och skägg och att kan kammar så det inte bildas tovor. Det räcker gott speciellt när de börjar bli gamla! Så det duger allt du Nela!
      Kram och kli

      Radera
  4. Glömde det viktigaste, Märta blev så fin och man kan se hennes vackra ögon. Libby har, med ålderns rätt, blivit klippt nu. Så skönt för henne att slippa stå så länge på trimbordet. Kan ju säga att hon inte är så vacker när hon är "nysnaggad" men pälsen växer ut relativt snabbt. Täcke på om det är kallt eller regnar. Måste vara rädd om gamlingen. Trevlig helg och kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis... jag gillar också att se ögonen. Det är nog skönt för hunden att se ordentligt också!
      Libby förtjänar allt att slippa stå på bordet i flera timmar... hon är ju en gammal dam nu!
      Skön helg till er trots vädret och kram tillbaka.

      Radera