onsdag 6 november 2013

November månads block

Så är de då sydda, den här månadens block,nu kan jag tänka på andra saker ett tag. Det blir lite spretigt med färgerna... eftersom jag använder tyger som legat som hyllvärmare under lång tid och jag vill gärna att den högen minskar.











Vilken konstig höst vi har... det ser inte ut att bli nån vinter än på ett tag och det gör ju egentligen ingenting det! Snö hinner vi nog få så vi blir nöjda ändå! Jag känner mig lite datatrött just nu och håller mig en bit ifrån datorn! Men jag brukar ju få såna perioder och det går ju över efter ett tag... så jag simmar lugnt! Fast jag håller mig lite uppdaterad på "mina" bloggar och ser vad som händer där.

Utställningen är nu nertagen och lugnet återställt. vi ha fått mycket uppmärksamhet ifrån många besökare och det känns väldigt roligt! Nu är det bara att sätta igång och samla ihop alster till en ny utställning och något år!

Ha det gott därute och ta hand om er!
Kram
Bibbi


12 kommentarer:

  1. Oj, så flitig du har varit med symaskinen! Härligt att du bara använt "scraps" till dessa! Gissar att högarna inte minskat nämnvärt nu heller... känner igen fenomenet. Hur mycket "skräppapper" jag än använder så har jag lika mycket kvar! *S*

    Jag personligen är mycket förtjust i denna sorts årstid. Har tusen gånger hellre regn, grått och rusk än snö, som man ska skotta och frysa i. Heja november, fortsätt i samma stil!

    Kram å kli!

    SvaraRadera
  2. Nä... du vet du Nela! Scrapsen försvinner inte hur man än beter sig. Men det borde ju ta lite om jag syr alla 100 blocken som ju kommer att räcka till ett dubbelsängsöverkast... jag ska dock inte göra ett sånt men väl alla blocken!

    Enda fördelen med snö är ju att det blir lite ljusare med lite sån på backen!
    Ha det gott!
    Kram och kli

    SvaraRadera
  3. Fina dina block blir, jag har inte börjat på novembers ännu...Här är det Tildatomtefeber:O)) Kramis...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kom in i ett litet stim för ett litet tag och då är det lika bra att passa på annars blir jag på efterkälken har jag en känsla av!
      Tildatomtefeber är inte så tokigt det heller... den blir du väl inte hostig eller febrig av? :D
      Kramis tillbaka

      Radera
  4. Här jobbas det på minsann :)) härligt.
    Själv har jag nästan gått i ide'... men får nog lov att rycka upp mej.
    Ha en skön helg, kram.

    SvaraRadera
  5. Så fina blocken är! Gillar särskilt det med den lilla damen! Jag tänker inte klaga på mörkret denna höst fördet senaste vintrarna har vi fått snö så det räcker för flera årtionden framöver.
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  6. Jag hade skrivit något oförglömligt här men missat att man ju måste bekräfta, så det bidde inte ens en tumme. Hur som helst är blocken fina, även om jag inte riktigt förstår vad det är och vad de ska användas till om de inte sätts ihop till ett stort överkast, men så är jag inte sykunnig heller!

    Hoppas att ni har det bra däruppe vid havet nära sjön!

    SvaraRadera
  7. Det där oförglömliga ville jag jag läsa fattar du väl!! Hur som helst är du nåt på spåren med din fundering! Ett stort täcke kan det bli... eller ett mindre och en "matta" till min fåtölj! Den... fåtöljen blir ganska illa åtgången av två hundar som båda gärna vill ligga i den!

    Här nära sjön mår vi bra men... jag vågar nästan inte skriva det för att inte utmana ödet!!
    Hoppas att du börjar må bättre snart också! Du vet var vi finns!

    SvaraRadera
  8. Så fina dina block blev, ser att du också använder gammal skåpmat, jag tror det blir fantastiskt i en kvilt.
    Snö vill jag inte ha än, trots att det blir ljust och fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack... jo du jag behöver få bort lite av alla hyllvärmare som ligger här!! Det kan ju bli bra trots att tygerna legat ett tag!!
      Du har så rätt... snön kan gärna vänta lite innan den dimper ner!

      Radera
  9. Jättefina block och jag tror att när alla kommer tillsammans blir det kanon!
    kram

    SvaraRadera