onsdag 27 november 2013

En liten tjuvtitt...

på ett pågående arbete.


Jag har ju en utmaning som ska vara färdig under november månad och den kommer kanske att hinna bli färdig... om jag har lite tur på min sida! Det är  Maja och  Gunilla som varit så snälla och skickat utmaningen till mig... för länge sen. Underbart fina tyger... de är så fina att jag nästan inte vågade sätta kniven i dem!! Men... då hade det ju inte blivit nåt av det hela... eller hur??

Jag tyckte att jag hade gott om tid... men det händer ju alltid oväntade saker i det gula huset mellan hav och sjö... så tiden blev knapp i alla fall! Just nu är jag ordentligt utvakad och känner mig som om det är dags för sophögen för min del. Men jag vet ju av erfarenhet att jag är lite som de där leksaks-dockorna med en blyklump i botten... jag studsar upp till slut!

Idag har Märta varit lite mer alert så det blir nog ett slut på den här prövningen också. Sen får det vara bra och vi ska hoppa in i våra gamla upptrampade spår igen. Svaret på proverna får de förvara hos veterinären... vi har bestämt att vi inte vill ha nån vetskap om vad som finns i dem! Märta ska få vara frisk och kry så länge hon kan och vi tänker inte ta ut några eventuella sorger i förväg. Det var vår vän Hillevi som väckte den tanken... tack snälla för det!! Provsvar... till vilken nytta? Vi märker om vår Märta blir sjuk och när den dagen kommer tar vi vårt ansvar för det! Det känns så bra att ha tagit det beslutet!

15 kommentarer:

  1. Väntar med spänning hur din utmaning blir och vad för något.
    Bra tänkt, varför ta ut i saker förväg.
    Ha det så bra.
    Kram Matte Ann och Loke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt att du tittar in igen! Utmaningar är roliga... men ibland stökar det ju till sig mer än vanligt! Fast jag hinner nog!
      Vi känner att det är ett bra beslut... det som är ändras ju inte vad det än står i svaret!
      Har du nån blogg som jag kan kika in i? Det skulle vara så roligt i så fall!
      Kram och lite kli till Loke!

      Radera
  2. Vilket klokt beslut!!! Nu kan Ni alla gå vidare och inte fokusera på en bestämd dag med ett svar, som förmodligen ingen blir gladare av.
    kram

    SvaraRadera
  3. Du är verkligen en sån där docka med blytyngd i botten! Och så trött du än var när jag kom förbi, så har du nog aldrig sett piggare ut. Skönt att Märta kommit till sig nu. Sedan kanske det blir lite besvärligt någon dag när stygnen börjar att klia men snart är det ju färdigt och bra!

    Väldigt fina tyger som säkert blir något ännu finare alster!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det mesta går över vet du ju! Sova får jag nog göra vad det lider! Faktiskt har jag sovit lite mer i natt... bara vaknat några gånger att att tratten skrapat i väggen vid Märtas vändningar!! Bara stygnen är borta så blir ju spänningarna i såret mindre och Märta lugnare ...tror och hoppas jag!
      Det kan vara bra för hjärnspökena att jag försöker sy lite!!

      Radera
  4. Vilket klokt beslut ni har tagit.
    Så fina tyger du syr i. Det ska bli spännande att få se det färdiga resultatet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du... man kan ta ett klokt beslut ibland bara man får en puff i rätt riktning!!
      Utmaningsjobbet blir säkert bra bara jag tänker till ordentligt!!
      Syns vi på lördag?? Jag kommer om det är lugnt härhemma!
      Kram

      Radera
  5. Jag tänker ju likadant. Brydde mej alls inte om att skicka något när jag tog bort knölen på sporren i våras. Det som blir det blir...

    Tygerna kommer att bli nåt fint, om det blir i november eller någon annan gång har kanske inte jättestor betydelse? Fast jag förstår ju att du vill anta en utmaning, förstås.

    Kram å kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det helt rätt... vi märker ju om nåt är fel framöver och då får vi ta det då!! Tills dess är hon vår friska glada vanliga Märta precis som Hilda är med sin tidigare "snäll bland de elaka" diagnos!

      Utmaningen är bra för mig nu tror jag... det är dags att rensa hjärnan lite och det gör jag när jag sitter vid symaskinen!

      Kram och kli till er!

      Radera
  6. Vilka underbara tyger, förstår om det varit svårt med kniven...Väntar med spänning på resultatet..Kram.

    SvaraRadera
  7. Du förstår vilken vånda jag upplever du Immi!! Men det blir n og bra bara jag får pilla lite med det hela!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag är nyfiken på Ditt pågående arbete!

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir nog till att vänta några dagar till för här grasserar ryggskottet!!
      Men sen...

      Radera
  9. Smart beslut!
    Bättre att inget veta!
    Tygerna ser verkligen vackra på din bild!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det!
      Jag har fått ett präktigt ryggskott och kan inte sitta vid vare sig symaskinen eller datorn... så utmaningen får vila nån dag till! Blir det nåt straff??
      Kram

      Radera