tisdag 19 november 2013

Ingen rolig dag...

...tycker varken Märta eller jag! Eller husse eller nån annan!!!


Du matte... jag tycker att vi ska åka hem igen! Det är inte roligt att sitta här och vänta!! Näe minsann... det tycker inte jag heller... men det är av nöden påkallat! Jag har hittat en juvertumör på bästaste Märta... inte den minsta jag hittat på våra hundar  heller! Den här är stor som en färsk ärta! På fredagen då förstås... när det är bara att vänta till helgen är över.


 Så idag var det dags att låta nån... som vet lite mer än jag gör... titta på den och så klart är det en tumör och den ska bort på torsdag! Det är bra att det går fort tycker jag! Sånt här är inget att hala på eller vänta med! Sen får vi hoppas att man får bort allt och att inget slipper ut när man skär bort tumören.


Märta gillar inte att vara på det där stället... hon skakar i hela kroppen och blir blöt om nosen och i skägget. Pälsen släpper och står som en sky kring henne när hon rör på sig. Vår annars glada Märta ser allt lite stukad ut och hon förstår ju inte vad som händer.

Men hon är duktig när hon ska undersökas och att ligga på röntgenbordet är inte heller nåt som hon krånglar med. Lungorna ser ut att vara bra... men det finns lite skuggor, som kanske kan förklaras av hennes ålder. Hon blir ju snart tio år. Inga tydliga metastaser syntes i alla fall och det känns skönt! Sen får vi vänta på provsvar förstås!

Såna här dagar vill man ju inte ha... allt ska  vara lugnt och bra! Nu får vi vänta in torsdagen och hoppas att allt går bra med operationen. Jag vet ännu inte hur stor den blir... men och vi har tur blir det bara en begränsad del som plockas bort. Fast det är ju viktigt att de tar så mycket att inget otyg blir kvar!

Såna saker är på gång i vårt gula hus mellan hav och sjö i norduppland under den senare delen av november månad 2013. Vi är oroliga så klart. Vi har tänkt att Märta ska få vara med oss ännu några år och hoppas att det blir så!

Ha det gott och var rädda om varandra!

Kram
Bibbi




19 kommentarer:

  1. Nej, men usch å fy. Det var inga roliga nyheter du hade att komma med idag. Jag hoppas och tror att allt kommer att gå bra.

    Och sedan måste jag också få säga att hon är så snygg, Märta. Så prydlig och välskött!

    Varmaste kramar till er alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svaret till dig hamnade där det själv ville det... men vad gör väl det om hundra år?! Prydlig... ja jag vet väl inte det... men hon är vår allra bästa Märta!!
      Kram ar tillbaka!

      Radera
  2. Usch! Usch! Usch!
    Bibbi, detta var jobbigt att läsa!
    Fina Märta!
    Tänker på er!
    Vi hörs!
    kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det!! Men det får allt bli bra för annars vet jag då rakt inte!! Vi behöver allas ert stöd nu tror jag och det känns så skönt att ha det!
      Jag ska försöka komma ihåg och logga in på Skype i morgon så får vi se om det blir kontakt!!
      Kram

      Radera
  3. Visst är hon snygg vår bästa Märta!! Vi håller alla tummar vi har för att det ska gå bra! Man kan ju inte gardera sig för sånt här utan det är bara att ta det som kommer och hoppas på en god portion tur!
    Kramar tillbaka till er!

    SvaraRadera
  4. En portion tur har jag beställt åt Märta, hoppas det lyckas!
    kram

    SvaraRadera
  5. Tänker på er och Märta! Håller tummar och tår att allt ska gå bra!
    Styrkekramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Med alla goda tankar ska det gå bra!! Jag ska titta in hos dig och se vad som händer hos dig!
      Kram

      Radera
  6. Jag håller också tummarna för att allt ska gå bra och att inget otyg blir kvar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag du Wivi... det är just det!! Allt måste ju med! Det är bara att hoppas
      Kram

      Radera
  7. Dumma, dumma tumörer!!! Hon har varit med om det förr och det gick bra och det gör det igen. Vad bra att den tas så snabbt. Alla tummar och tankar till det lilla gula huset mellan hav och Norduppland!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog är de dumma... urdumma!! Men de finns ju likaväl! Det är ju just det att Märta haft en elaking förr som oroar mig... det är nästan två år sen det! Men så länge det finns liv finns det hopp det vet vi ju både du och jag!! Nu hoppas vi som Australiens största kängurur hoppar!!
      Ha det

      Radera
  8. Usch, det där var inga roliga nyheter. Jag håller mina tummar för att allt går bra i morgon. Att aallt elakt försvinner och Märta får vara med er i flera år till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såna här nyheter vill man gärna slippa tampas med men det hjälper ju inte! Vi hoppas att de verkligen skrapar helt rent i morgon!
      Ha det och klia lite på din vovve

      Radera
  9. Åhh, va tråkigt, fy, håller tummar och tår för att allt fixas på torsdag! Kram till dig..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligheten är tuff emellanåt!! Men det är bara att hänga med och hoppas på god tur i morgon!
      Kram tillbaka!

      Radera
  10. Idag tänker vi på Märta hela dagen och hoppas att operationen går så lindrigt som möjligt. Heja, Märta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hillevi! Det gick bra att lämna henne och nu hoppas vi på att det går bra! Jag hämtar henne vid 14.30... och sen är det framåt som gäller!
      Ha det gott i regnet!

      Radera
  11. Hur har det gått? Bra, hoppas och tror jag förstås men drt skulle vara skönt att veta.

    SvaraRadera