söndag 1 december 2013

Tjuvtitten fortsätter...

... ett tag till!


Jag kunde inte hålla utmaningstiden och jag är ledsen för det! Nog försökte jag och hade nästan kommit i mål när ryggskottet slog till! Så jag knallar här vägen fram så sakta! Det går inte att sitta vid symaskinen eller datorn... inte på nån annan stol heller så var det bra med det! Det är fjärde dagen nu... om jag inte minns fel och det gör nedrigt ont ända ner till knäet på ena sidan. Ischias tänker ni... jo tack jag känner igen det och vet hur lång tid det kan ta och hur ont det gör!! Sitta går inte... utan det är bara att hålla sig på benen och borta från sängen så mycket det går!!

Jag ska snart ha utmaningen färdig hoppas jag! Undrar vad det blir för straff när man inte levererar... tro?

Ha det gott och var rädda om er!
Skrivet i hast i det gula huset mellan hav och sjö på den första adventsdagen i december månad 2013!

Kram
Bibbi

11 kommentarer:

  1. Jag, för min del tänker så här;
    den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!
    Så i dag gläds jag år Din tjuvtitt och ser framtiden an.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det var snällt av dig! Det dröjer inte länge nu... jag kan lova det!!
      Ha det gott

      Radera
  2. Aj, aj, aj! Hoppas du snart är kry igen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just så är det... men lite bättre idag... så det finns hopp!
      Kram

      Radera
  3. Ja, du Bibbi, det där med straff vet jag inte om jag vill utmäta!
    Smärtan är nog straff nog, eller hur?
    Kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snäll är du som vanligt Maja! "Ontet" är ett straff som jag klarar sämre och sämre över tid!
      Men bättre är det och jag har knåpat lite idag... så i morgon kommer det nåt att titta på och bedöma!! Jag är spänd på om det duger!
      Kram

      Radera
  4. När kroppen säger ifrån finns inte mycket annat att gör än att vänta ut den! Du är snart i farten och kan fortsätta din sömnad! Som för övrigt ser mycket spännande ut!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du Lizzan... vi är duktiga på att tala om för varann hur vi ska vårda oss... :D Men du har så rätt... det är bättre idag och i morgon hoppar jag över små hus igen! Ta i trä... ska jag kanske säga!
      Kram

      Radera
  5. Så tråkigt Bibbi men fortsätt vara rädd om dig och din rygg!!Spännande är ditt projekt och vi väntar gärna på resultatet!!Krya på dig kram Bambi

    SvaraRadera
  6. Du ska inte bråka med din kropp och det blir såklart inte något "straff" om du inte levererar i tid heller. Knasboll. Du är säkert utmanad för att det ska vara kul och just en utmaning... men går det inte så går det inte.

    Ta det lugnt, du, och var rädd om dej och kroppen!

    Och Ida... mår lite bättre nu ikväll, tror jag.

    Kram å kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bråkar inte med kroppen, det är den som bråkar med mig... ju! Så utmaningen är klar i morgon... tror jag!
      Så skönt att Ida är bättre igen! De ska bara vara pigga och krya våra fyrfotingar!!
      Kram och kli!

      Radera