söndag 15 december 2013

Märta mår bra igen...

... Jag vet att jag borde ha skrivit om det för länge sen... men blogglusten försvann bara i ett grått dis!!
Tänkte inte på dem av er som funderat över hur Märta mår! Sorry!


Kameran för också en tynande tillvaro... men så är det ju med mig ibland som ni alla vet!!  Jag vet inte varför det blir nå nedrigt motigt ibland... men så är det! Efter ett tag blir jag ju "frisk" igen och lusten kommer tillbaka... men där är jag inte än!

Märta är nu frisk och kry igen... även om hon återfaller i sitt tilltag att slicka på det som nu är ett ärr! Så det gäller fortfarande att hålla ett öga på henne så det inte blir ett öppet sår igen! Tratten och hennes förklädnader är ett minne blott och vi lever i den absoluta tron om att hon är vår friska Märta nu!

Fåglarna festar om ordentligt i trädet som numer är behängt med ett antal fågelmatare... som måste fyllas på var och varannan dag. Det blir ett fasligt liv därute om det råkar bli tomt!

Julens välkända stress struntar jag i... tror jag! Men det kan ju vara den som tar bort bloggarglädjen... kanske... fast jag inte hemfaller åt att vända upp och ner på allt härhemma... eller handlar julklappar som en galning! Stressen kan ju lura inne i kroppen... fast jag gärna vill tro att jag inte låter mig stressas!
Idag har jag varit på årets sista broderidag och vi hade som vanligt en härlig dag. Jag broderade några små julkulor och lite annat att hänga i julgranen... men har inga bilder på dem då jag redan lämnat dem vidare!  Till Emma... som har en fin julgran och firar sin födelsedag idag!! Stort GRATTIS till henne!!

Jag hoppas att ni andra därute tar det lilla lugna och inte stressar ihjäl er... Det blir jul hur man än gör... eller inte gör!! :D

Ha det gott och var rädda om er!
Kram
Bibbi

19 kommentarer:

  1. Fint att få veta hur det är med Märta!
    Julen kommer hur vi än förbereder för den och OM man inte gör för mycket så kanske man inte blir besviken p.g.a att ens förväntningar inge uppfylls!
    Jag får två stycken lapptekniksböcker i julklapp så förhoppningsvis blir min jul bra!
    Ta hand om dig!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var allt en fin lulklappsidé... den ska jag allt tänka lite närmare på! Vet du möjligen vilka böcker det är i paketen? Jag blir så nöjd när jag följer dina idéer om såna ting och en del andra också förstås! :D
      ha det och ta hand om dig du med!
      Kram

      Radera
  2. Va skönt att min namne mår bättre igen..Och visst blir det jul hur man än gör, ett år blev det jul här trots att min pappa dog två dagar innan julafton..Låter spännande med julkulor..Kram till dig..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha...du heter också Märta? Det är ett fint namn på både människor och djur! När livet är slut så är det... oavsett vilken dag det är. Men är ju bara vi som blir kvar som känner det lite sorgligare att minnas. Jag har samma minne.
      Kram

      Radera
  3. Tack, Bibbi! Sågarhajen Märta förnekar sig alltså inte... men det är bra att det bara är ett ärr nu.

    Jättefin bild på steglitserna - sådana har jag aldrig haft vid fågelbordet! Sedan ska du givetvis bara skriva här när du själv vill och när jag kräver det! :DDD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var såå lite... jag svarar gärna när du ryter till! Sågar-Märta förblir nog som hon är tror jag... man kan ju inte lära gamla hundar sitta vet du väl!?
      Så synd att du inte nån enda steglits... de är ju såå fina. Här kommer de varje vinter, så jag trodde att det är en vanlig "matarfågel"
      Ha det gott trots det eländiga vädret!

      Radera
  4. Jul blir det, även om "den gode" (onde) Ivar kortade av tiden fram till dess med två dygn för min del. Oj, vad det var mycket som jag trodde att jag skulle ha gjort precis just då. Fast så är det egentligen inte. Jag skulle nog bara slöat på som vanligt och ändå haft allt kvar att göra.

    Vi brukar ju inte ha nåt stort ståhej med juleriet, Sture och jag, utan mysa på i lugn och ro på tu man hand. Men i år är det en av bosvedjefamiljerna som bjudit i n sig till oss i Mellansjö, så jag hoppas att strömmen är tillbaka där nu... och så blir ju allt lite "större" med förberedelser och så. Till och med en gran har vi varit ute och "plockat".

    Härligt att Märta är pigg och fräsch, som hon brukar vara!
    Kram å kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur har ni det däruppe i "Ivarlandet"?? Det är allt bra jobbigt att vara utan ström! Men ni klarade er ifrån nedfallande träd i alla fall... hoppas jag!
      Det blir jul oavsett om du hunnit med allt du tänkt inför helgen så simma lugnt du Nela!
      Märta är nu sitt vanliga jag igen och det är vi glada över!
      Ha det gott och dela ut lite kil och hälsningar!
      Kram

      Radera
  5. Du är lånt ifrån esam om att tappa intresset i det grå diset, det är en klen tröst men ändå kanske en liten tröst.... Lusten att skapa vad det må vara åker värsta bergådalbana med mig och det är väl bara att aceptera :)
    Skönt att er Märta repat sig!
    Stor KRAM till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt det är att inte vara ensam om olusten! Det blir bättre när ljuset återvänder!
      Kram

      Radera
  6. Så skönt att Märta har piggnat till. Vi önskar er en God Jul och ett bra kommande 2014. Kram till er alla i det gula huset.

    SvaraRadera
  7. Det är så skönt att hon är pigg och kry igen!
    Vi sänder er våra varma julhälsningar och mycket kli till skäggdamerna!
    kram till er alla

    SvaraRadera
  8. Nu önskar jag er fin juletid - den allra bästa, faktiskt med en frisk Märta, en glad Hildakråka och så förstås Mannen med Guldbyxorna… och så drösen av barn och deras barn… haha - du har det väldigt fint, faktiskt, Bibbi där i den lilla gula stugan mellan hav och sjön och norduppland!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha Ett Gott Nytt År både du och din vackra Anka! Vi går ju mot ljusare tider nu och det finns hopp om en vår!! Efter vintern då som ju säkert kommer fastän väldigt sent!
      Ha det allra bäst!

      Radera
  9. Tittar in och önskar er alla i det gula huset mellan hav och sjö en riktigt God Jul. Kram Åse och skäggen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Åse... jag har ju varit sååå dålig på att surfa in hos er under låång tid men det kanske blir bättre när ljuset nu återkommer!
      Ett Gott Nytt År till er alla i skåneland!

      Radera
  10. hoppas de e bra med Märta. snart ses vi väl på syhelgen, jag hoppas jag har nån broderimaskin, men 12000 har ju gått sönder. När den kom tillbaka till butiken och de skulle uppdatera den så visade de sig att den var helt död hmmmm..... har sålt min 350 extramaskin, var ju så små ramar till den så jag tröttnade på den, men köpt en gammal Husqvarna med större ramar. jag måste ju ha en maskin som är lätt att bära. den väntar jag på har inte kommit ännu. men nästa vecka hoppas jag ha den här

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carina! Jag vet inte om jag kan komma på den syhelgen.

      Det är inte roligt när maskinerna krånglar eller faktiskt dör!! Hoppas att det löser sig för dig innan syhelgen!
      Ett Gott Nytt År önskar jag dig och de dina !!

      Radera
  11. God fortsättning på 2014, ni alla i det lilla gula. Hoppas att hundarna repat sig och framförallt att de slutat panga så, ja folk, alltså.

    SvaraRadera