måndag 12 oktober 2015

Fel blev ändå rätt!


Det för mig nya blocket "Disappering Huorglass" skulle bli en duk, tänkte jag. Men redan vid andra blocket uppenbarade sig nåt helt annat! Det blev ett "Disappering pinnwheel" istället. Fast det gjorde då rakt ingenting... så jag fortsatte med att sy vartannat block  "fel". Det blev en lång löpare...  som mäter 150 cm x 38 cm. Det svart-och-vitmönstrade tyget var en liten bit som blev kvar av Mitas hissgardin som var för bred för hennes fönster.Det räckte inte riktigt till ramen... så det fick bli små pinnwheel i hörnen. Nöden har ingen lag! Nu blir det en duk till hennes köksbord.

Det är inte nån riktig fart på symaskinen här ännu... men det kan nog bli lite bättre framöver. Jag känner lite sylust nu tror... jag. Men jag har en del fönster som måste tvättas och lite städning att göra innan jag kan slå mig till ro vid symaskinen. Jag hoppas på lite fler fina dagar så det blir fort gjort!

Oj... jag kom ju på att jag kan länka till Eva som fortfarande har öppet för tips och inspiration!


Ha det gott!
Kram
Bibbi

19 kommentarer:

  1. Väldigt fin löpare du sytt! Jag är egentligen mest glad för färger men löparen är väldigt stilren och fin i vitt och svart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även jag är mer för färger men min dotter vill ha grått. Men jag gillar den trots allt!

      Radera
  2. Så fin den blev och så roligt för Mita med en matchande duk till gardinen!

    Det är härligt att skapa, strunt i fönsterputsen och ägna dej åt detta kreativa i stället. Det mår själen bra av! Så kan du putsa fönster sedan, en annan gång.

    Här skulle det behöva städas golv. Det är grusigt och smutsigt. Så jag förstår hur du känner *S* men ändå har jag faktiskt sytt lite vantar idag. Borde göra lite kort och sätta in några foton på albumsidor, men men... kanske hinner jag det också "sedan". Nu bär det iväg ut i skogen med Den Guldiga!

    Kram å kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ville ju också ha en matchande duk... vart tog tyget vägen? Har putsat två fönster idag och höststädat mitt rum! Det känns skönt... bara resten kvar!
      Den Guldiga behöver så klart ut i skogen och du följer så klart med med!! :D Tjohej snart är det snö!!
      Kram och kli!

      Radera
    2. Hm... jag har stoppat undan det nånstans, för jag tyckte att du hade så mycket kring dej ändå. Nu vet jag, ärligt talat, inte exakt var jag har det. Så pinsamt *S*

      Tjohej???? snart är det snö. Det känns inte ett dugg som "tjohej" för mej. Men det ska faktiskt bli lite kul att se Tosca i första snön, det ska det. Alltid något att glädja sej åt inför värsta årstiden.

      Kram å kli!

      Radera
  3. Tjusig duk, inte kan det vara något fel där inte.. Skippa du fönstren det blir bara regn på dom ändå...Sy istället:O))
    Kram på dig Immi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det blev ju rätt trots allt! Lite fönstertvätt och mycket städning blev det idag!
      sy får jag snart göra!
      Kram på dig med!

      Radera
  4. Svar
    1. Tack! Det blir nåt lite emellanåt även här!
      Kram

      Radera
  5. Fel kan bli väldigt snyggt och din löpare är jättefin!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det konstigt att det kan bli så rätt ändå? Jag är nöjd!

      Radera
  6. Regardless of your first plan, it turned out just beautiful! I really like your fabric choices, and your spirit to make it work.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! I like my failed plan as well!

      Radera
  7. Välkommen och tack för din länkning Bibbi och för den inspiration du ger oss alla på Visa och Berätta måndsg!Bambikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade tur som såg att Immi länkade idag och då gjorde jag det med!
      Kram

      Radera
  8. Jättefin löpare och roligt när fel ändå blir rätt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev lite ställd när det blev fel... då jag har såå lite av just det tyget! Men jag körde på ändå och det blev ju bra!
      Kram

      Radera
  9. Inte för att jag begriper ett skvatt av den där sygrekiskan men däremot vet jag att du är en mästare på att få fel rätt och ännu bättre. "Bibbis kreativa rum" är sannerligen det rätta namnvalet utan att ens vara fel först! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är rolig du Hillevi!! Sygrekiska är ju inget för dig... du är en mästare på andra saker du. Inte mindre viktiga saker helt klart!!
      Ha det bäst och klia Guldankan

      Radera