söndag 25 oktober 2015

Scraps

Små sår och fattiga vänner ska man inte förakta... det lärde jag mig när jag  var liten! Det är nog helt sant det tror jag.


Det gäller säkert små taniga tygbitar också eller hur? Nästan tvåhundra pytteblock... (en och trekvarts inch) blev det av trekanterna från det projekt jag håller på med nu. Jag funderar lite på vad jag ska göra med dem!? Nåt måste det ju bli när jag suttit och sytt ihop och skurit rent alla dessa tygbitar!

Idag  på sena eftermiddagen kom en bil med byggställningar inför takbytet som påbörjas i morgon bitti! Innan takfolket kommer ska ställningsbyggarna få upp ställningen... så de börjar tidigt. Det blir ingen skönhetssömn för mig kan jag tro. Fast det är bara att vänja sig för det tar ca fjorton dagar att få jobbet färdigt. Vi får hoppas att allt går bra och att inget regn kommer innan pappen är på plats!

Snart är oktober månad slut och termometern visar tio  till tretton grader på dagarna... visst är det väl nåt som är fel?? Fast det är ju skönt att det inte hunnit bli halt och eländigt än så det är allt bäst att inte klaga!

Nu ska jag hoppa i säng och försöka sova lite innan det börjar skramla här utanför!
Goda  Natt.

Kram
Bibbi

11 kommentarer:

  1. Så fina värger! De påminner mig om toffee.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sytt mycket lite i brunt under mina år av kviltande. Så jag gör ett försök!
      Ha det gott

      Radera
  2. Jamen oj så fina små block du har där i underbara färger, väntar spänt på vad du trollar fram av dem. Lycka till med takprojektet nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch... du hade väl komma med nåt underbart förslag!! Projektet trollas inte fram i brådrasket men kommer så småningom.
      Taket blir nog jättebra det!
      Kram och fint höstväder till dig

      Radera
  3. Härliga små tygbitar, det kommer att bli något extra fint av dem, det tror jag säkert! Känner igen det där... är likadan med pyttesmå pappersbitar, som jag gärna använder och gör något annat, nytt och fint, av.

    Hoppas att allt går som det ska med taket och att inga fuskbyggare hittar hem till er!

    Jag är så glad att oktober varit som den varit, när nu sommaren var som den var. Jag njuter i fulla drag av sol och klar luft och alla underbara färger (som matchar Tosca så bra! *S*).

    Kram å kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får väl se om det blir nåt av småbitarna!
      Inga fuskbyggare hittade hem till oss... de sliter verkligen! Snart 1 november och sånt härligt väder!
      Vi får passa på att njuta så länge det varar!
      Kram och kli!

      Radera
  4. Åh, vilken fin färgställning i de där blocken, dem kan du ju använda till allt möjligt. En vacker nackkudde till tv-fåtöljen, till exempel! Eller som blickfång i något av dina stora alster. Du hittar nog på något, det gör du alltid.
    Skönt att takbytet kommer igång mycket tidigare än sagt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt... det kan användas till allt! Hoppas bara att det blir nåt gjort av det!
      Tegel läkt och papp bort... ny papp på halva taket första dagen så det går bra! Med en nätt liten spikpistol lät det inte mycket heller!
      V njuter av höstvädret och hoppas att ni gör detsamma!

      Radera
  5. Åh, vilken underbar kombination av tyger och färger som Du "pillar med" just nu.
    Ser med spänning fram emot att få se hur Ditt arbete fortskrider.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är roligt att sy igen och jag är så glad för det! Sen får vi se vad det blir av allt!

      Radera
  6. Vilken skatt Du har! Ser fram emot vad det blir av alla de små kvadraterna.
    kram

    SvaraRadera