tisdag 8 oktober 2013

Än är lite sommar kvar


Förvånad kan jag konstatera att det fortfarande blommar i rabatterna... även om mycket är utblommat och nedvissnat. Så som det bör vara vid den här tiden på året! Men jag har trots den varma väderleken gjort färdigt det mesta ute. Alla krukor är inne i friggeboden och möblerna intagna... växthuset är iordningställt till nästa säsong!


Nu kan jag ägna mig åt innesysslor och kanske komma igång med att sy lite mer! "Deadlineprojektet" är färdigt... jag klippte trådar och synade av det idag. Nu fattas bara lappen på baksidan... sen kan jag slå in pläden i ett paket och överlämna till 18-åringen på lördag! Hoppas hon blir glad! bilder kommer i morgon!

Jag tog verkligen i alldeles för mycket när jag började kvilta pläden och kunde inte fortsätta förrän nästan en vecka gått. Jag kunde inte få händerna att röra sig som jag vill och då var det ju ingen idé att ens försöka kvilta. Så jag var lite orolig för att jag inte skulle kunna göra färdigt... men det ordnade sig! Oj vad det är skönt att det är klart!!

Så ser det ut i det gula huset mellan hav och sjö i norduppland så här en bit in i oktober månad 2013!
Kram
Bibbi



4 kommentarer:

  1. Skönt att du hann klart, är supernyfiken på hur det blev ;) Ja tänk vilken höst vi fått, galet varmt och härligt...
    Stor Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Skönt när trädgården är färdig, här nere blommor fortfarande rosorna, fast det kan de göra till jul ibland...Spännande att få se vad du sytt..Kram

    SvaraRadera
  3. På vår gård blommar en gul och en rosa ros och det är fullt med knoppar. Jag blir så glad varje gång jag passerar och ser dem.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder du tagit! Även i Helsingborg börjar det gå mot höst fast vi fortfarande har varmt och skönt. Ska bli kul att få se din fina kvilt och hoppas dina händer mår lite bättre nu! Kram

    SvaraRadera