fredag 11 oktober 2013

Det blev en till.

När man hittat nåt roligt är det lätt att fortsätta!


Men om den här aktiviteten gör nåt åt högen med scraps är väl frågan?! Skulle behöva sy hundra till om det skulle minska högen på nåt märkbart sätt! Det enda som minskar är trådförrådet! Men jag får nog göra som Maja... städa lite och sortera så kan det kanske bli nån sorts ordning på torpet!

Oj... den här veckan har varit hejdlös till sitt innehåll... utöver de vanliga måstena!! Det började redan på söndagen med födelsedagskalas för ett av barnbarnen. Fortsättning på måndagsmorgonen med bussresa till Uppsala i svinottan... 06.35 gick bussen! Sen gick mer än halva dagen innan jag var hemma igen. Sen har det varit flera träffar och turer till stan, modevisning på ortens förening Aktiva kvinnor och födelsedagsfirande idag igen, då min dotter fyller år. I morgon firar vi barnbarnet som ska få pläden 18 år och på söndag är det broderidag!!

Jag får nog vila hela nästa vecka om jag ska bli människa igen efter den här veckan!! Fast det är ju inte sant det heller... för på måndag ska vi hänga vår utställning i biblioteket och på tisdag blir det vernissage. Sen varar utställningen till 1 november så det hinner bli lite tid med det också!

Nu ska jag försöka sova lite och hämta lite energi tills det är dags att åka iväg i morgon igen!

Ha det gott i de vackra höstfärgernas tid och njut av dem!
Kram
Bibbi

21 kommentarer:

  1. Oh så fin, det verkar gå som en dans?
    kram

    SvaraRadera
  2. Jätteläcker nesse!
    Är gruppen på plats på tisdag då det är vernissage. Hoppas jag kan ha bilen hemma, så jag kan besöka er redan första dagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jo vi kommer att vara där då ... men jag är lite osäker på tiden. Men jag kan ta reda på det och skriva till dig! Det blir roligt att träffa dig!

      Radera
    2. Ja tack. Jag har redan pratat med sambon och han cyklar till jobbet på tisdag (om inte regnet står som spön i backen), så att jag kan ta bilen. Vill inte ta bussen, för då måste jag lämna Lynn ensam så länge och vem vet om hon lyckas ta av sig sin "snygga" byxa då. I bilen håller hon sig lugn.

      Radera
  3. Jättejättesnygg!
    Så rolig teknik, gör väl inget om scrapsen räcker länge där? :))

    Ha en skön helg, kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som vanligt har du ju rätt... men allt tar ju såå stor plats!!
      Ha det gott i solen!

      Radera
  4. Full rulle! Som det ska vara. Kanske... men var rädd om kroppen, du har bara en!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma gäller dig ska du veta!! Men tack snälla för omtanken!

      Radera
  5. Vilken läcker nesse. Hade så kul på söndag då träffar du nog några av mina sykompisar från Falun och lycka till med utställningen.

    SvaraRadera
  6. Tack... det är så roligt att sy den tekniken! Varför kommer du inte med till oss nån gång när de andra i alla fall åker?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, du verkar ha fullt upp! Roligt att du orkar nu igen..Snygg förvaring också.. Kram .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland kan det bli liite för mycket... men det planar säkert ut snart. Förvaringar kan man aldrig få för många av!!
      Kram till dig

      Radera
    2. Ibland kan det bli liite för mycket... men det planar säkert ut snart. Förvaringar kan man aldrig få för många av!!
      Kram till dig

      Radera
  8. Så snygg din nesse blev i den tekniken! Lycka till med utställningen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såna kan jag gärna göra många fler!
      Jag hoppas vår utställning blir bra och drar många besökare
      Kram

      Radera
  9. Även den här necessärer blev lyckad, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  10. Inte ofta man hoppas på smitta, men neccefebern har jag inte lyckats bli drabbad av, hoppas den kommer så småningom. Skymtar ett fint paislymönstrat tyg i rosa/brunt!
    Att du hinner med allt du gör, du är duktig du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du riktigt gärna vill så ska du se att du drabbas du med! Helt rätt... önskemålet fanns ompaislymönstrat tyg till barnbarnets pläd och det hamnade i nessen också!
      Ha det gott i höstfärgerna!!

      Radera
  11. Jisses så snygg necessär du har sytt och födelsedagstäcket blev alldeles underbart!!!!!
    Jag blir svettig bara av att läsa om allt du har hunnit med och kommer att hinna med, verkligen en kvinna i farten, många järn i elden på min ära.
    Mönstret till skjortblusarna är faktiskt också från Ottobre, men nummer 5/2012 , har gjort radikala ändringar på mönstret så det är bara "botten" som är samma,
    Ha en skön och förhoppningsvis vilsam fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  12. Tack! Svettig har jag också blivit och trött!! Men allt har sitt slut så det blir nog bättre snart!
    Jo... jag förstod att det var ett sånt mönster du använt... har man bara ett bra grundmönster kan jag ju fixa med det som man vill!! Jag önskar att jag kunde komma mig för med att sy lite kläder av alla tyger jag har liggande !
    Ha det gott du med... snart kommer visst snön har jag hört!

    SvaraRadera